יום שקט של שגרה נוראית

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
: גלילה, דיצה, דפנה וייס ועדי ד.
Jan-27-2004
|
Afternoon

 יום שקט ללא ארועים מיוחדים, מאותם הימים מורטי העצבים של שגרה נוראית.

13:30שער הילדים: קבוצת ילדים מהגדולים יותר עברה בשער.

13:45 מחסום ג'וברה: יחידת נחשון, אין בדיקה לבאים מכיוון שטחים, תנועה דלילה מאוד. שלושה מעוכביםinfo-icon שהגיעו למחסום מכיוון ג'וברה, שניים בדרכם לשכם ואחד לטול כרם. המילואמניק מהמת"ק אמר שיש להם הוראות להיות יותר גמישים ושהם ישוחררו אחרי הבדיקה של תעודות הזהות. קישרנו את המעוכבים עם המוקד להגנת הפרט והחלטנו לעבור לשער ארתאח.

14:30שער 700/ארתאח: גם כאן חיילי נחשון. לא אפשרו לנו להכנס ורק אני חמקתי פנימה. קצין סג"מ מפקד המחסום אמר לי לצאת אבל התווכחתי אתו והצלחתי להשאר לאחר שאמרתי לו שזה לא שטח צבאי סגורinfo-icon והבטחתי שאין לי כוונה להכנס לטול כרם.

במקום נמצאו יותר מעשרה מעוכבים שחזרו מישראל ללא אישור וחיכו בממוצע שלוש שעות. הקצין אמר לי שהעונש שלהם הוא לחכות 4 שעות ונראה די נוקשה. מילואימניק מהמת"ק הסכים איתי שהעונש לא הכרחי אך לא עשה דבר. התקשרתי שוב למוקד להגנת הפרט וגם כמה פעמים לקאמיל מהמת"ק שהבטיח לפעול. בסביבות השעה 16:00 שוחררו המעוכבים אבל בנתיים התווספו חדשים.

למחסום הגיע אזרח ישראלי שמעוניין לבקר בחג בשבוע הבא את הוריו בטול כרם. הקצין אמר לו שעליו לפנות למת"ק ולקבל אישור. האיש טען שניסה זאת כבר ללא הועיל. הוא אמר לנו שאם חייל יכניס אותו ללא אישור הוא עלול להיתפש בפנים על ידי הצבא ולקבל קנסinfo-icon של 5000 ש"ח.

למשמרות בשבוע הבא - שימו לב שזה חג הקורבן ומן הסתם אנשים ינסו לבקר את קרוביהם ותהיינה הרבה בעיות אלא אם כן הצבא יחליט להקל לכבוד החג