תנועה צפופה בפישפש והמשך בניית החומה

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
רותי ר, סילביה פ (דווחה), רחל מ, ואורחת "ברוכים הבאים לגטו אבו ד'"
Jan-28-2004
|
Morning

בשביל אלו שלא ראו את החומה לפניכן - זאת תמונה עוצרת נשימה. האחרות כבר רגילות – מתרגלים לכל דבר. מצאנו את השטח, שהיה פעם צפוף ומלא חיים, כמעט נטוש. מעט מאד אנשים עברו ליד תחנת הדלק.

עלינו לפישפש, איפה שאנשים עוברים בפתח שבין שתי אבנים. מצאנו הרבה ילדים בדרכם לבית ספר, מבוגרים בדרכם לעבודה, ותנועה צפופה של מכוניות ואוטובוסים, הכל בערבוביה. ילדים קטנים עברו את הכביש בין המכוניות והאוטובוסים. קבוצה של ילדים חכתה לאוטובוס מעל ערמת בוץ יבש.

הג'יפ של משמר הגבול הופיע מדי פעם. החיילים הראו על נוכחותם באמצעות רמקול. כאשר הם הופיעו, זרם העוברים פסק כמעט לחלוטין והתחדש במלוא המרץ כאשר משמר הגבול עזב.

מצאנו שם צלם ועיתונאי – יגאל סרנה מ"ידיעות אחרונות" - רושם בפנקסו. סיפר שהוא יפרסם כתבה על החומה באבו דיס בסוף השבוע הבא, במוסף של "ידיעות". יגאל סרנה רשם את השמות שלנו והחליף אתנו כמה מילים. אם מישהי רוצה להתקשר אליו ולמסור מידע או תמונות.
טיפסנו לכיוון המלון. הדרך הייתה מלאת בוץ. החומה נפסקת בסוף הכביש שכן בעל המלון פנה לערכאות. מצאנו את חלקי החומה שוכבים על ארץ, מוכנים להמשך הבנייה. ראינו גם חומה מתפתלת במעלה הגבעה. הפיתולים כדי להשאיר בית מצד מזרח וכמה שיותר מקום להתנחלות שתקום במקום, על הגבעה המיוערת (אדמות מוסקוביץ).

אישה צעירה לבושה יפה צצה מתוך חלקי החומה. סיפרה לנו שהיא רופאה, הולכת לעבודה בבית חולים אל-מוקאסד. יש לה שנה נוספת של התמחות כדי לגמור את הלימודים שלה, והיא מקווה שתצליח לסיים. ולא, היא תמצא מקום להתמחות בו בגדה המערבית, אולם, בשכר הרבה יותר נמוך.

שני פלסטינים הסתובבו במקום – הם עובדים עם קבלן הבנייה של החומה. חייבים להתפרנס...