במחסום תרקומיא חוזרות משפחות מביקורי אסירים בישראל

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
עדי ו', דניאלה מ', חגית ב', אורח זיו
Jan-25-2004
|
Afternoon

15.00 מחסום תרקומיא

במחסום תנועה דלילה של פועלים שחוזרים מהעבודה. סיפרו שבבוקר עיכבו אותם בכניסה לפחות שעה. אישורי הכניסה שלהם הם מחמש בבוקר ועד שבע בערב ופתחו את המחסום רק בשש ורבע.

אוטובוס של משפחות מבקרי אסירים החזיר אותם מהביקור. הם עברו במהירות לצד הפלסטיני ושם כבר חיכה להם האוטובוס הפלסטיני. סיפרו שבבוקר חיכו שעתיים למכונית המשטרה הישראלית ,שתלווה אותם עד לכלא רמלה.  למה אין התאמה בין האוטובוס הפלסטיני, הישראלי ומכונית המשטרה? דיברנו עם משפחות העצורים שלא מקבלים מידע כאשר השלטונות הישראליים מעבירים מכלא לכלא. משפחה נסעה עד רמלה לבקר אסירה שהועברה לתל מונד ולא ראו אותה.

מכוניות משוריינות של משמר הגבול עוברות הלוך ושוב. שוטרי מג"ב בדקו בקורקטיות וקצת צחקו על הפלסטינים. אחד מהם אמר לנו שזה בגללנו. אולי מפני שקצת הייתי אדיבה מדי לחייל משמר הגבול, שהכיר אותי מתצפיות קודמות והוא רצה בדרך הזאת לסלק אותנו? .. לומדים.

שוטר מג"ב עצר משאית של פלסטיני עם אישור מעבר רק דרך מחסום גוש עציון.  המשאית הייתה מלאה באלטע זאכן. בררנו עם החייל למה הוא לא נותן לה לעבור דרך המחסום הזה והוא ביטל את שאלתנו. הפלסטיני רצה להגיע לקריית ארבע. סיבוב דרך מחסום גוש עציון היה מוסיף לו כארבע שעות נסיעה. הרמנו טלפון למח"ט חברון אלכס. ענתה לנו רק הפקידה. הטלפון הספיק  והחייל הרשה לפלסטיני לעבור בתנאי שהוא יפרק את הסחורה כדי שהם יראו אם יש רכוש גנוב ואז הוא יעמיס חזרה  וימשיך הלאה לדרכו. הפלסטיני סירב ועשה "אחורה פנה". בדרכנו חזרה מהמחסום ראינו את משאיתו משוטטת בדרכי עפר ליד המחסום.