ג'וברה: מעבר תלמידים ועונש לשב"ח.

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
דיצה, גלילה, דינה ל', רותי כ', ועדי ד'
Jan-20-2004
|
Afternoon

12:30 - שער הילדים: הגיעו לשער כ- 20 ילדים קטנים ומורה. ראש המועצה ומכובדים הצטלמו לידם כשהם מהצד השני של הגדר. שוחחנו עם עובד בקונסוליה הבלגית שסיפר שישראל לא מאפשרת להם לבנות בי"ס יסודי בכפר. התקשרנו לחמ"ל של החטיבה ולקאמיל מהמת"ק לשאול איפה החיילים שאמורים לפתוח את השער. בחמ"ל אמרו שהם עסוקים בפתיחת שעריםinfo-icon אחרים. ב- 13:00 הסיור הגיע ופתח. כרגיל, החיילים בנשקים שלופים לעבר הילדים החוצים וחוזרים הביתה לתוך המכלאה. המורה שעברה אמרה שיגיעו עוד ילדים ב- 13:30, עדכנו את קאמיל שלא ידע על כך.

כשחזרנו בסביבות 13:35 הסיור דיווח לנו כי הוא פתח לילדים הנוספים.

13:00- מחסום ג'וברה: יום די רגוע, מעבר ללא בדיקה מכיוון השטחים לכיוון טול כרם. מעט אנשים ורכבים והחיילים, יחידת נחשון, רגועים. במקום נמצא מילואימניק מטעם המת"ק , בחור כהה עם כיפה שעזר לכמה אנשים לעבור.

13:40- הגיע מעוכב  מכיוון ג'וברה,  הוכרז כשב"ח ונשלח לפינת העונש. יותר מאוחר כשהגיע מפקד המחסום, סרן  שבהרבה מקרים פותר בעיות הוא אמר לנו כי הנוהל הוא הענשה של עד 4 שעות לשבחי"ם. שאלתי אותו מה מקור הפקודה הזו אך לא קבלתי תשובה. אני חושבת שכדאי לברר זאת בדרגים הגבוהים - האם יש לנו קשר למח"ט אפריים?

חמישה גברים מחכים שיחזירו להם את תעודות הזהות שנלקחו מהם כשנסעו בכביש 60 שאסור לתנועת פלסטינים. הם היו ברכב עם לוחית צהובה ונהג ישראלי. אחרי כשעתיים, שוב כשהגיע מפקד המחסום הם שוחררו.

אחד החיילים, סמל, לא איפשר לגבר זקן מטייבה לחזור לביתו ושלח אותו לשער 700. התערבותו של המילואימניק מהמת"ק אפשרה לו לעבור.

אשה עם ילדה קטנה וגב כואב אחרי תאונה, בעלת תעודה כחולה מטירה התחננה ללכת לפרעון וסורבה, שוב רק הסרן מפקד המחסום אפשר לה לעבור.הסרן גם אפשר לנער צעיר ללכת לג"וברה אחרי שהסמל סרב להעביר אותו.

בשלב מסויים החיילים קיימו תרגיל במחסום. הם רצו ברובים שלופים לכיוון המעבר לטול כרם, מה שהיה מאוד מפחיד והרתיע קבוצת נשים שבאה ממול. התלוננו על כך לקצין שעבר במקום.

רכבים וחיילים רבים הגיעו למחסום עקב תפישת רכב ובתוכו חלקי מכונית מפורקת.

לקראת סוף המשמרת שלנו הגיע למקום רכב "בצלם" ובתוכו גם ח"כ עמרם מצנע שזכה לראות את חווארה, בית פוריק ועוד