אבו דיס (הפשפש): אין מעבר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
יעל י', חנה ע', יהודית ש', מיכאלה ר'
Jan-20-2004
|
Morning
Seriously? Does this make us safer?

6:30 אבו-דיס כל המתחם שסביב תחנת הדלק חסום ועמוס שוטרים במדים בשלל גוונים. ניסו למנוע מאיתנו לחצות את המחסום בכביש הראשי, אך המשכנו ללכת. היום נבנה הקטע מעל ההוספיס. הלמוט אומר שכרגע הם מסתדרים, אך לא ברור מה יקרה כשהגשמים יתחדשו. טרי ושתי בנותיה ירדו ברגל. היא סיפרה שהעבודות נמשכו כל הלילה והרעש הפריע לישון.
כל האזור נראה נטוש, מלבד מכולת אחת כל החנויות משני צידי החומה נעולות. מבוגרים מעטים נראו, ורק תלמידים קטנים ניסו לפלס את דרכם. אבל בכל מקום נאסר עליהם לעבור.
ניסינו לטלפן, אך אף אחד לא ענה בשעה מוקדמת זו. כשניסינו להתערב, נאמר לנו (בטונים מאוד לא נעימים) שאיסור המעבר הוא למען ביטחונם של הילדים (למרות שבכיוון אליו נהרו הילדים לא הייתה בנייה או סכנה יוצאת דופן אחרת).

ה"פישפש" אין כוחות בטחון.
אנשים רבים מחכים למוניות שמתקשות להגיע, מפני שהדרך היחידה כעת צרה ועמוסה.פגשנו בחורה שגרה באבו-דיס ועובדת בבנק למסחר שנמצא בצד המזרחי של החומה. יש לה ת.ז. כחולה. המגבניקים לא התירו לה לעבור והזעיקו את ה"קפטיין". הנ"ל בדק את מסמכיה ולאחר כעשר דקות הם הסכימו שהיא תעבור,
אבל בפעם האחרונה. כלומר: הבחורה ביקשה שיתנו לה את העונג לטפס עת הבטונדות שב"פישפש", והיום גם זה נחשב לחסד גדול.

בדרכנו, בקולג' איברהימיה, ראינו מהומה גדולה בכביש העולה מוואדי ג'וז אל הר הזיתים. הייתה ניידת והתגודדות. מסתבר שמגרש חנייה חדש שנסלל ע"י העיריה נחסם הבוקר באמצעות גושי סלע ע"י אנשי רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים.
לדברי אנשי הקולג' מתנכלים לקרקעות המיכללה כבר זמן ממושך. ראינו צו בית משפט שאסר על הרשות הטבע, משרד הפנים והעיריה לשנות את המצב בשטח. השוטר התייחס אל האירוע כסכסוך שכנים, והתעלם מצו בית המשפט. אנשי המכללה ביקשו שנזעיק תקשורת למקום. בהנחייתה של דוברת הקבוצה העברנו הודעת ביפר לכתבי שטחים. האם מישהי שמעה התייחסות כלשהי??