ג'וברה (כפריאת) טול כארם נוכחות גדולה של צבא

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
ש-ל פ, ת ר, ד ג
Jan-7-2004
|
Afternoon

 עלינו לכפר. הילדים עדיין בחופש[לעשרת הימים הקרובים].ליד שער הילדים הקימו סככות ,מאד לא מספקות,ללא דפנות. ירדנו למחסום, הייתה נוכחות גדולה של אנשי צבא, לעומת זאת לא היו הרבה עוברים בשטח. אין סגרinfo-icon. החייל שהיה במגע עם האוכלוסייה היה קשוח ולא מתאים. פנינו לממונה לבקש להחליפו באחד משאר החיילים הרבים שעמדו שם ללא מעש, הוא אמר שינסה להחליפו, אך שאינו מרוצה מאיתנו מכיוון שנכנס לאתר של מחסום-ווטש ומצא ששמות חייליו ,ושעות משמרות מצויות לעיני כל.

ניסינו לטפל בעניין שני מעוקבים וקבלנו תשובות הריטואל הקבוע. התקשרה אלינו מ', שהייתה במשמרת הבוקר , מודאגת לגורל כ-20 מעוקבים במחסום טול-כרם, בעניינם טיפלה כל היום -נאמר לה מהמוקד ההומניטרי של צה"ל, שבמשך הבוקר הייתה איתם בקשר, ובמיוחד עם יובל שהם שוחררו.

נסענו למחסום טול כרם, כ-10 מעוקבים ליד השער לדבריהם מהבוקר. התקשרנו עם יובל שמשתף פעולה ועוזר ועם כמיל מהמת"ק. שניהם הבטיחו לטפל בעניין בהקדם.-שיחה עם החיילים הסתבר שהם מעוקבים פחות זמן ממה שאמרו לנו, עדכנו את יובל וכמיל. כשעזבנו עדיין חיכו. יובל התקשר אחרי כשעה להודיע שהוא מטפל ומנסה לשחררם. לפני העברת הדו"ח התקשר יובל שנית להודיע, שלהוציא אחד, עם תעודה מזויפת ,שהועבר למשטרה- כל השאר שוחחרו.