א-ראם, קלנדיה n - מעוכבים .

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
וב.וצ. נל.ו
Jan-3-2004
|
Morning

התנועה בשני המחסומים הן בקלנדיה והן בא-רם זרמה במהירות יחסית.

במחסום קלנדיה חזרו והוצבו דוכני הרוכלים. מעבר ללא אישורים לגילאים מעל 50 ומתחת ל-16. מתחת לגיל זה חייבים להציג תעודות לידה מקוריות.

המשמרת עברה ללא אירועים מיוחדים. בצד עמדו שלושה מעוכביםinfo-icon שעקפו המחסום. תעודות הזהות שלהם לא היו במחסום אלא בכיס של אחד החיילים שלא נכח שם באותו זמן. אחרי שביקשנו בנימוס ממפקד המחסום כפיר לאתר את התעודות, הוא אכן נענה והם שוחררו זמן קצר לאחר מכן.
בשיחה עם נהגי המוניות מצפון למחסום, למדנו שבימים האחרונים המצב יחסית רגוע, מלבד זה שחיילת קרעה מקטרון של אשה שלא הורשתה לעבור לירושלים. 150 שקלים עלות הנסיעה מקלנדיה לאבו דיס בדרך העוקפת שמצפון למחסום כאשר נסיעה לסורדה עולה 40 שקלים.

ירדנו אל מתחת למחסום א-רם לדרך שבין שכונת נוסיבה לבית חנינה, שם פגשנו איש ליד רכבו המחכה לתעודת הזהות שלו שהוחרמה שעתיים לפני כן ע"י שוטרי משמר הגבול. בעבר היו דיווחים על הכאת פלסטינים בבנין נטוש במקום הזה. האיש מעל 40 אב לשמונה ילדים, חייכן ואופטימי בקשר לתעודתו. הוא עובד בבית פרטי בעבודות שיפוץ, מחזיק כרטיס מגנטיinfo-icon, כלומר, בעל עבר נקי, אבל אינו יכול לקבל אישור מן המת"ק מאחר ואינו עובד עבור חברה או קבלן.

למקום הגיע ג'יפ משמר הגבול, לא עם השוטרים שהחרימו את התעודה, ולאחר שיחה איתם הם נענו וביקשו בנוכחותינו מן הגי'פ הראשון לבוא ולהחזיר את תעודתו של האיש שחיכה כבר שעתיים.

התשובה של האחרונים היתה "שיחכה עד שיתייבש".

אנו נשות המשמרת הופתענו והיינו המומות למראה האירוע שהתפתח דקות מספר לאחר מכן כאשר הופיע הג'יפ ובמהירות ירד ממנו חייל מג"ב צעיר והורה לפלסטיני לעלות לג'יפ הסגור, באומרו שהוא לוקח אותו לחקירות בעטרות בתואנה שהאיש עבר על החוק כאשר נכנס לארץ שלנו.

נתפסנו מופתעות ולא ערניות מספיק כדי לבקש את פרטי האיש על מנת לברר את גורלו מאוחר יותר ולא הספקנו אפילו לרשום את מספר הג'יפ.

מיכל שעמדה סמוך לג'יפ הראשון שמעה שהחיילים בג'יפ שנסע עם הפלסטיני הורו למג"בניקים שנשארו במקום להיפטר מאיתנו, הספקנו לפני כן לתת כרטיס מוקד לפלסטיני. עזבנו ונסענו לענתה לחקור את המחסומים המוצבים בכביש קלנדיה

אבו דיס -דו"ח נפרד על ההטרדות הקשות במחסום זה ובמחסום ענתה.