פלאמיה

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
רוני פ., קארי פ. (אורחת) קרין ל. (מדווחת)
Dec-17-2015
|
Afternoon

במסגרת פרויקט המחסומים החקלאיים נסענו במשמרת צהרים לשני מחסומי פלאמיה, אותם לא פקדנו כבר כמה שבועות. ראינו שהשגרה חזרה לשלוט בשטח

12:40 – פלאמיה צפון (914), (פתוח 12:45-13:15) רק אדם אחד מחכה בצד של הכפר לעבור למרחב התפר. מעבר לגדר קבוצה גדולה של כ-40 חקלאים החוזרים מאדמותיהם שבמרחב התפר וכמה רכבים. חלק מהדרך למחסום נסללת מחדש, רוב הדרך בוצית עם שלוליות גדולות.

12:45 מגיע רכב צבאי, החברות מצלמות את פתיחת השער ע"י מ.צדיקית, המתפרצת מיד בצעקות שאסור לצלם. אנו ניגשות ומתווכחות על זכותנו לצלם בשטח, אבל הסכמנו למחוק את התמונות בהם היא מופיעה תוך כדי הצעקות שלה, הערנו לה על טון הדיבור שלה. החייל שעמד לידה לא הרגיש בנוח וסיכם את האירוע במלים מפייסות. הולכי הרגל עוברים לאחר בדיקה קצרה, ואחריהם שורה ארוכה של רכבים, בעיקר טרקטורים שעגלות ענקיות רתומות אליהם מאחור. נראה כי כולם התרגלו לשגרה.

13:20- פלאמיה דרום (935), (פתוח 13:20-13:50) הגענו כמה ד' לפני הרכב הצבאי עם אותם החיילים, גם כאן חיכה רק אדם אחד לעבור למרחב התפר והמעבר התנהל בצורה דומה. קודם עוברים בקבוצות קטנות הולכי הרגל (כ-20) ואח"כ הרכבים. במחסום זה עוברים בעיקר תושבי גי'וס שאדמותיהם נשארו במרחב התפר לאחר שינוי תוואי הגדר. רבים מהם נהגו לעבור בבוקר בשער ג'יוס צפון, שנסגר לחלוטין, ולאחר שסיימו את עבודתם בשער פלאמיה הישן שהיה פתוח 12 שעות רצופות. אדמותיהם נמצאות קרוב לכפר, ליד שער ג'יוס צפון, ועכשיו הם נאלצים ללכת הלוך וחזור בדרך ארוכה לשער 935.

חזרנו דרך כביש המערכת הישן המוביל לשער הסגור, ופנינו שמאלה לפני שמגיעים לשער, לכביש המוביל דרך ג'יוס לעזון. אחרי ביקור קצר אצל ז. חזרנו דרך מחסום אליהו לתל אביב.