דרום הר חברון

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
מירה ב' (מדווחת), מוחמד (נהג, ומתרגם)
Sep-3-2015
|
Morning

 

10:0013:00.

 

מטרתהמשמרת:פעילות בגן חאשם אל דאראג', ביחד עם הודא.

 

הדרך לחאשם-אל-דאראג' – שמחנו להיווכח שהקטע האחרון של הדרך, שהיה עד כה דרך עפר, כוסה באספלט. אז עכשיו כל הדרך לכפר סלולה, וזמן הנסיעה מתקצר. מעניין מי סלל. שכחנו לשאול.

ליד הגן – חמור עם כדי מיםinfo-icon: תושבים מהסביבה ממלאים מים (להזכירנו שבכל הכפרים באזור אין מים זורמים).

ילדי הגן משתעשעים בחוץ. נוכחים הרבה ילדים -- כ-40, אולי יותר.

בחצר פגשנו את חאולה, העוזרת הצעירה. בגן, נמצאות הודא ואמנה, העוזרת המבוגרת יותר.

הגן נקי ומסודר להפליא. ניכר שעבר "מתיחת פנים" לקראת השנה החדשה. גם הצמחייה מסביב ממש משגשגת (במונחים מדבריים). הודא מסבירה שיש הרבה ילדים, כ-45 ואולי יותר. היא מציעה שנוותר על פעילות היום, מאחר ורוב הילדים חדשים בגן, וכדאי שקודם פשוט יראו אותנו ויתרגלו. ואמנם בהמשך, חלק מהילדים נכנסים, בוחנים אותנו, והאמיצים גם לוחצים יד.

אז קיבלנו את ההצעה, וישבנו לשיחה על השנה החדשה. הודא וחאולה מספרות שהן התחילו לתכנן מה לעשות בשנה הקרובה. הודא מספרת שבתכניתן לדבר על נושאים כמו ניקיון. שמחנו לשמוע ולהיווכח שיש מאמץ להכניס תכנים לגן. הודא מספרת שהגן ניפתח כל יום ב-7:30 על ידי אחת הגננות, ועד 8:00 גם הגננת השנייה מגיעה. יום הגן מתחיל בהתעמלות בוקר בחצר. אחר כך מחלקים את הילדים בין חאולה – הקטנים (עד 5), והודא – הגדולים. הודא חושבת לבקש מההורים של כ-10 ילדים בני 3 לא לשלוח אותם לגן כי הם צעירים מדי. אז שוחחנו על העניין, ואולי היא תשקול לקבלם.

אז סיירנו בגן, דנו ברעיון הכנסת פינות משחק – שמצא מאד חן בעיני הודא וחאולה, הבטחנו לעזור בהקמתן, ולהתחיל בפעילות בעוד שבועיים. נשמח לכל עזרה. נבדוק גם את האפשרות להסעת הילדים לגן – המרחקים גדולים מאד, וברגע שמזג האוויר נעשה קצת לא נוח, הילדים – במיוחד הקטנים, לא מגיעים.

עזבנו בהרגשת סיפוק, שאולי גם לנו יש חלק כלשהו בשיפור הברור בניהול ובגישה.