בית לחם (300), מת"ק עציון

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
חנה א., רונית ד. (מדווחת)
Aug-15-2015
|
Morning

מחסום בית לחם

6:30 – בחוץ עמוס כרגיל באנשים ובמכוניות. בפנים 8-9 עמדות בידוק פעילות והמעבר זורם. באחת העמדות חיילת מצווחת ברמקול מדי פעם, אך בד"כ שקט והמעבר יעיל. הקרוסלה בעמדה 1 נתקעת מדי פעם ואנשים נאלצים לדלג מעל, לזחול מתחת או להשתחל בין הזרועות. לאחר זמן מה המאבטח ניגש ושואל מי אני. התשובה "מחסום וואטש" מניחה את דעתו.

א' מיודענו מגיע ומספר חוויות מהשריפה הגדולה שהיתה באבן ספיר, שם הוא עובד, לפני כשבועיים. הם פונו מהמקום והמחסן של בעל הבית שלו נשרף כליל. העסק אמור לעבור בקרוב לבית שמש, ואח"כ למודיעין. זה יקשה מאוד על א' וחברו מ', שמגיעים מדי בוקר מ-וולאג'ה.

אנשים פונים אלינו מדי פעם לעזרה. אדם אחד נסע לראשונה בחייו ברכבת הקלה בירושלים. הוא העביר את הכרטיס במכונה, אך משום מה הכרטיס לא הוחתם. הגיע פקח והוא קיבל דוח. הוא הגיש ערעור אך ערעורו נדחה. כעת יאלץ לשלם קנסinfo-icon של 180 ₪. אכן, נסיעה יקרה... אחר פונה בקשר לבנו שמנוע, ומקבל הנחיות על המסמכים שיש להביא כדי להגיש בקשה להסרת המניעה.

ב-7 עברה ל' האקומנית מפינלנד ויצאה לשבת בחוץ. כשפגשנו בה בדרכנו החוצה היא סיפרה שהן הגיעו ב-4:30 והיה לחץ גדול מוקדם בבוקר. בד"כ מאפשרים לנשים לעבור דרך היציאה (סוג של מעבר הומניטרי). הבוקר לא עשו זאת והחייל שהיה במשמרת סרב לדבר איתם. רק ב-6, לאחר חילופי המשמרות של החיילים, קצב הבידוק הואץ וגם פתחו את המעבר לנשים דרך היציאה.

בשעה 7:20 נראה היה שמתרוקן והחלו לסגור חלק מעמדות הבידוק. עזבנו. בדרכנו החוצה פגשנו באדם שסיפר שלפני כחודש הוא רצה לעבור יחד עם בנו. הבן קיבל אישור, אך נפלה טעות במספר תעודת הזהות באישור. לא איפשרו לבן לעבור, וגם מהאב שהוא בעל אישור עבודה, לקח השוטר במקום את האישור וסרבו להחזיר לו אותו. הוא פנה לשוטר אחר שהיה בצד הפלסטיני וגם זה לא עזר. האיש מכיר קצין בכיר במשטרה, בגלל שעבד עבורו בגינון. הוא פנה אליו טלפןנית והקצין דיבר עם השוטרים במחסום, אך אז נטען שהאישור שנלקח מהאיש אבד ולא מוצאים אותו. האיש הראה לנו מזכר חתום מקצין המשטרה שמורה לאפשר לו להיכנס. על המזכר יש חותמת של משטרת המעברים – עוטף ירושלים. ובעזרת המזכר הזה הוא עבר עד שקיבל אישור חדש.

 

מת"קinfo-icon עציון

אין הרבה אנשים היום במת"ק. כשהגענו עדיין לא פתחו והתחלנו לטפל באנשים בחניה. כשנפתח המת"ק נכנסנו לאולם ההמתנה וסייענו לכמה אנשים בכתיבת בקשות להסרת המניעה הבטחונית. הם נכנסו למסור אותן. לאחר מכן ישלחו לנו בפקס את הקבלה, וסילביה תמשיך במעקב אחר הטיפול וקבלת התשובה.

__._,_.___