דרום הר חברון, חברון

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נילי, חגית (מדווחת)
Jun-6-2015
|
Morning

מעבר מיתר -  מגרש החניה הפלסטיני מלא במכוניות . אנחנו עוברות בעשר  והכל שומם חוץ מהמשאיות הגדולות שממשיכות להעביר חול  אחת מהשנייה.  חם !!!

 

אנחנו באות לביקור  בסוסיא הפלסטינית – הכפר   ישן...  שני אנשי  EAPPI – הארגון של אנשי הכנסיות יושבים באוהל... הבולדוזור שהיה ליד הכפר ביום חמישי זז לכיוון הבסיס הצבאי שליד סוסיא.

נראה לי שיחכו עם ההריסות עד אחרי צום הרמדאן.

 

נכנסנו לחברון דרך הכניסה שפתחו  מכיוון בני נעים.  זוהי שכונה פלסטינית שנמצאת ליד אזור התעשיה של קריית ארבע,  גבעת גל – מאחז בלתי חוקי שהוקם על אדמות פרטיות של פלסטינים  וחלקו על אדמות שנקנו ממשפחת אידריס הפלסטינית.  איך שלא יהיה  המתנחלים החלו במלחמת הגרפיטי ומקשטים את הבטונדות שמגינות על הכביש בציוריים סמליים שלהם. בשמש הקופחת ובצום והפלסטינים שבסביבה לא מגיבים.  האישה המציירת  מאובטחת  על ידי מתנחל עם רובה היושב במכונית.

 

בסופו של ציר ציון  ליד המסגרייה של באסם – חסמו את המעבר כך  שעזאם  לא יוכל להעביר סחורות. המסגריה עצמה סגורה. רמדאן – חם בצום לעבוד.

 

ברחוב  השוהדא אנחנו פוגשים את רוני ואת אלון מ"שוברים שתיקה" מדריכים קבוצה באנגלית. הרבה הרבה תיירים  צעירים.

 

 

את המחסומים שליד שכונת אברהם אבינו וחסם השוטר מאיישים עכשיו שוטרי משמר הגבול.  ליד הבסיס של משמר הגבול שומרת שוטרת שנראית משועממת להפליא.

כללית מעט מאוד רכבים ומעט מאוד אנשים בשעות האלה – בשבוע הבא נצא אחר הצהרים.