כביש 60, נבי יונס, חוסאן, אל ח'דר, בית אומר, חלחול

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
טובה שיד, חיה אופק (מדווחת)
May-25-2015
|
Morning
Seriously? Does this make us safer?

 המסלול הקבוע שלנו בימי שני בבוקר, הוא על כביש 60, מירושלים עד הכניסה לחלחול(נבי יוניס);  7.30בכניסה לחוסאן;  8.00 נשאש\בכניסה לאל חאדר; 8.30 בכניסה לבית אומר; 9.00 נבי יוניס\בכניסה לחלחול;  10.00 מת"קinfo-icon עציון.

 

המשמרת ודברים שאנשים סיפרו לנו

כרגיל, פגשנו אנשים שבאו להתייעץ אתנו בענייני מניעות משטרה, שב"כ ועניינים אחרים, בתחנות הרגילות שלנו. נכתוב על מקרים אלו.

1. את עבד מבית ענון, ליד חברון, פגשנו בנבי יוניס. הוא מנוע משטרהinfo-icon ומואשם ב "תקיפת שוטר", שלפי דבריו התרחשה כך:  לפני כחודש הוא נכנס לישראל ללא אישור. בעודו הולך ברחוב ברהט, ראה מכונית משטרה נוסעת לקראתו. הוא ברח בריצה. המכונית רדפה אחריו, השוטרים יצאו "הפילו אותי ברצפה" והיכו אותו מכות נמרצות. (הסרט שחזר בלי די בטלוויזיה, על החייל האתיופי שהשוטרים מכים אותו, מראה, כנראה, את הסיטואציה שנקראת "תקיפת שוטר"). אח"כ לקחו אותו לתחנת המשטרה ברהט, שם חקרו אותו ואת השוטרים. כשהחוקר שאל: למה יש לעבד דם על הפנים, על הידיים וכו"? אמרו השוטרים "הוא התקיף אותנו" וכך הוא הואשם ב"תקיפת שוטר". אחרי החקירה לקחו אותו לבימ"ש. זה היה ביום ששי ו ב – 2 בצהרים כבר לא היה שופט. אדם מרהט בא לשם ואמר לעבד: תן לי 4000 ₪, אתן לעו"ד שישחרר אותך. קרובי משפחה גייסו את הכסף. עבד לא יודע את שם האיש, לא קיבל שום קבלה, וגם לא שום נייר המעיד על האירוע. וכאן המקום לשאלה הידועה  "איפה הכסף?". כשישיג נייר משוטר המת"ק ו"תעודת יושר", נוכל לדעת עד מתי הוא מנוע, ואם יש עקבות של הסיפור הזה ב"תעודת היושר".

2. מונולוג של מחמוד מיאטה ( - בטלפון) מחמוד הוא "מנוע מודיעיני" מטעם המשטרה. כלומר, יש עליו מידע שהוא מסוכן מבחינה פלילית, ולכן מנוע מלקבל אישור עבודה, ללא הגבלת זמן. אלו דבריו, כלשונם: אני מיואש. רץ שנתיים אחרי אישור. טעיתי פעם אחת, לפני 8 שנים (הוא הואשם שנכנס עם נייר מזוייף והואשם בסחר ברכב. ישב 10 חודשים בכלא) . יש לי 5 ילדים בבית. מה אני אעשה? מה רוצים? רוצים שאעבוד איתם. לוחצים עלי (כלומר – שיפליל אנשים אחרים). כמה ילחצו עלי? אני רוצה לחיות כמו בן אדם. התעייפתי ונמאס לי. 7 שנים אני מנוע. אני מנסה הכול להגיע למשהו טוב ומה הם רוצים? רוצים שאעבוד איתם או שאלך לגנוב. אני עבדתי עם אנשים חרדים ובקיבוץ. לא אכפת לי יהודים או ערבים, לא אכפת לי דת. אמרו עלי: אתה לא טוב. שיבררו אצל אנשים שעבדתי אצלם ויראו איך אני. ועוד ועוד....

3. עוד מונולוג של מוצטפא מיטא, בן 27:  אתמול תפסו אותי בפתח תקוה, לקחו לתחנה. אמרתי לשוטר שיש לי 6 ילדים. אני צריך לחיות. גם מחר אני אכנס. אפילו אם בית סוהר – אכנס. השוטר אמר: יש לך 10 תיקים. אמרתי לו: "זה רק לעבודה, לא עשיתי משהו לא טוב". עשה "בשמה" (כלומר, שוב נפתח לו תיק במשטרה) ונלקח למחסום.

4. מנוע משטרה, איש מבוגר שעובד בישראל שנים, נתן לנו בנבי יוניס "תעודת יושר" ( -רישום פלילי)  ואמר: " תעודת יושר, כמו פושע".

5. לא הייתה לנו מצלמהinfo-icon אז רשמנו את הטקסט של הפוסטר הטרי שמודבק על גדרות בדרך לחברון:

בס"ד

 אלעד סלע נעצר בגלל שהעביר מידע לאחיו המתנחלים.

 מסירות

  לעם ישראל

    נאמנות

    לה'

     ציות

      לתורה

 

6. איסמעיל מכפר ליד חברון, הוא בן 55 ולו 7 ילדים. כך נראה "הרישום הפלילי" שלו ("תעודת יושר") : 1) ב- 2006 נשפט על "הפרת הכרזת שטח סגור". נכנס לכלא ל 40 יום.  2) ב – 8.2010 נשפט על "כניסה לישראל שלא כחוק" ונכנס לכלא  ל – 28 יום.  3) ב - 10.2010 נשפט שוב על "שתי כניסות לישראל שלא כחוק". נכנס לכלא ל- 8 ימים, מה שמראה שהשופט היה רחמן והבין, שהאיש חייב לפרנס את משפחתו, ואפילו לא הפעיל את המאסר-על-תנאי לתקופה של חודשים, שהוטל על איסמעיל במשפט הקודם.  4) ב - 2012 נשפט שוב על "כניסה לישראל שלא כחוק" , נכנס לכלא ל -30 יום. ולזה נוספו 19 תיקי כניסה לישראל שהמשטרה סגרה "מחוסר עניין לציבור" . על כל אלו המשטרה (ולא בית המשפט!) הענישה אותו, והריהו מוגבל כניסה עד 12.8.2018. כלומר, עד תאריך זה לא יוכל לקבל אישור עבודה. נראה לנו שיש עניין לראות את רשימת התיקים שנסגרו "מחוסר עניין" – והרי הם לפניכם:

 

נחוץ לדעת:

כדי לברר מה עניינו של מנוע משטרה עליו להשיג:

1.טופס  משוטר המת"ק, שם כתוב עד מתי האיש מוגבל כניסה ואיך חישבו את זמן ההגבלה. זהו עונש שהמשטרה שמה. לרוב הוא ארוך יותר מה"תנאי" ששם בית המשפט.הגבלת הכניסה היא מניעת המשטרה.

2.רישום פלילי  (- תעודת-יושר בשמו המכובס) שם כתובים כל התיקים שהיו לאיש במשטרה.בלי כל הניירות האלו אי אפשר לדעת האם להגיש ערעור על המניעה ("רחמנות" בשפת העם) ומה לכתוב בו. הערעור, ב98% אינו עוזר.

את ה"טופס" אמורים לקבל משוטר המת"ק

את הרישום הפלילי  אפשר לקבל רק מתחנת משטרה. רק שלוש תחנות משטרה נגישות לפלסטינים: בחברון, בעציון וליד רמאללה. מרמאללה וצפונה – רק עם ייפוי כוח לעו"ד אפשר לקבל רישום פלילי עבור הפלסטינים.