בורין (יצהר), ביתא, זעתרה (צומת תפוח), חבלה, חווארה, מאדמא, עזון

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
סוזן אייד, קרול קוק (חדשה ישנה) ופתחיה עקפה (מדווחת)
May-7-2015
|
Afternoon

 

שעה 13.40-חבלה- בחבלה היה לחץ הרבה אנשים חיכו בתור לבדיקה, פלסטיני שרצה להכניס לחבלה שתי  פרות לא איפשרו לו וטירטרו אותו.

 

ממחסום אליהו לשער חבלה. השער נסגר בשעה  14.10 כנראה נפח מאוחר. פגשנו ליד הבאר את האחראי על הבאר - דרוויש עבדאללה ח'רוב שהתלונן שלקחו להם את הצינורות  שהיו מיועדים להחליף את הצנורות הישנים. מישהו בשם חיים בא בלווי חיילים, העמיס את הצינורות ואמר להם שמה שהם מתכוונים לעשות זה לא חוקי.

עזון - בכניסה לכפר מתחת לאיקלפטוסים ישבו להם בניחותא כמה חיילים.

 

14.45 - בורין - על הגבעה מול בית הספר רבצו להם כמה חיילים. אנשי הכפר סיפרו שזה כבר דבר שבשיגרה.  הם כמעט לא עוזבים. נפגשנו עםכמה אנשים שעובדים במכבי אש מול בית הספר. הם סיפרו שהמתנחלים והחיילים לא נותנים להם לקצור את שדות החיטה. אח של מוניר, בשיר, הלך עם אחיינים שלו לקציר. החיילים ירדו אליהם מהגבעה, תפסו את בשיר, היכו אותו  בצורה פראית והוא אינו מסוגל להזיז את היד ועצרו את שלושת הצעירים שהיו איתו ורק אחרי שבוע הם שוחררו.

 

מאדמא - במאדמה פגשנו את ראש המועצה המקומית החדש ואת ראש המועצה היוצא. החדש הוא בחור צעיר בן 36 - טלעת זיאדה - והיוצא שהוא גם סגנו - איהאב קט. קודם כל הוא התנצל על כך שלא נענה לבקשת דבורקה ונירית ליצור קשר וללמד את הנשים בכפר, הוא אמר שעשה ישיבה של חברי המועצה וכולם - 10 - היו נגד. לכן הוא מאד מאד מתנצל.

 

הסיפור של מאדמא הוא מאד קשה. המתנחלים שרפו להם את שדות החיטה. הם לא יכולים לרעות את הצאן וגרוע מכול  שמדי בוקר החיילים סוגרים את הכניסות  של הכפר ומתחילים בבדיקות כך שכל הפועלים, הסטודנטים, הפקידים וכל מי שעובד מחוץ לכפר מגיע באיחור של יותר משעה. הם לא מסתפקים בזה והם כל הלילה מסתובבים בכפר ומתחילים לצפור כדי להפריע לאנשים לישון.

 

סיפור נוסף - ניסיון של חייל לחטוף צעיר בן 20 מהכפר כשהיה ברכבו. החייל עצר אותו  התיישב לידו ברכב וניסה לקחת אותו ליצהר. אחרי שנסעו כ-20 מטר הצעיר התחיל להשתולל עם הרכב וכך הרכב התהפך והוא נמלט מהמקום.

 

בעיה נוספת - בעיית באר המים שממוקמת דרומית לכפר מהצד של יצהר. זה כמה חודשים התושבים אינם יכלים להשתמש במים בגלל שהמתנחלים חתכו את הצינורות ,שברו את הדלתות והחלונות וזיהמו את המים. כעת הם מביאים מיםinfo-icon מהכפר הודלה  ליד חווארה וזה מספיק רק לשכונות הצפוניות של הכפר.

המועצה המקומית פנתה למת"ק שיתן להם הגנה כדי לתקן את הנזק ונענו בשלילה.

 

ההצעה שלנו: אנחנו הצענו   שתבוא קבוצה של מחסום ווטש ותלך איתם כדי להגן עליהם כמו שעושים במסיק הזיתים (כמובן אם אתן מסכימות). נפנה למת"ק ונבקש הגנה. הם שמחו מאד להצעה ואמרו שהם מחכים לטלפון שלנו אז נתאם מתי ואיך.

 

16.30 - חווארה - הרחוב הראשי מלא ברכבים צבאיים,חיילים עמדו ליד החנויות. כששאלנו מה קורה הם ענו: אנחנו פה כדי שלא יקרה משהו, וטענו שכל הזמן יש יידוי אבנים על רכבים ישראלים ובעיקר על אוטובוסים.

 

16.45 - ביתא - בכניסה לביתא עמדו שני ג'יפים, חיילים עמדו ודיברו ביניהם אם להקים מחסום. שאלנו אותם למה הם עןמדים שם והתשובה - סתם בא לנו לעמוד כאן, מה אסור לנו? כמובן לאדונים הכול מותר.

בינתיים הגיע רכב של החרדים (הנחנחים) עם המוסיקה והרמקולים, ירדו והתחבקו עם החיילים וכנראה התכוונו לעשות שמח בתוך חווארה.

 

17.20 - זעתרה - ג'יפ וחיילים לידו בכניסה להתנחלות תפוח.

 

אני מאד מצטערת על הדו"ח הארוך הזה ומבקשת את התגובה שלכן לגבי ההצעה שלנו.