חברון

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Place: 
Observers: 
יעל אגמון, חגית ב' ( מדווחת )
Feb-25-2015
|
Morning

 

14:00 18:00

 

הבוקר בשעה 11:15  חברתנו שיחה ממוחמד, בנו של עבד בעל חנות המזכרות שליד מערת המכפלה, שברוך מרזל וחבר מרעיו תוקפים את החנות ומנסים להציתה.

רעיה מדווחת ואני מצלצלת לאביב סגן מפקד החטיבה שאומר לי שאכן הייתה התפרעות ונעצרו שלושה מתנחלים והנער הג'ינג'י (הפלסטיני) ועכשיו העניין בחקירת המשטרה.

מכיוון שאנחנו ממילא מתוכננות להגיע לסיור עם המכינה אנחנו מחליטות לבקר את עבד ולהראות לתלמידי המכינה את החנות ומה שקרה שם. בדרך אנחנו מקבלות הודעה שעבד נמצא בתחנת המשטרה ומבקש עורך דין. (צלצל שוב לרעיה). החלטנו לבקרו בתחנת המשטרה והזעקנו את המשרד של גבי לסקי לעזרה – הם נענו מיד. מסתבר שהמשטרה עיכבה את עבד לחקירה משעה אחת ועשרה בצהרים והוא שוחרר לקראת חמש בערבות עצמית של 500 ₪. החוקר המשטרתי לא היה סבלני אלינו בכלל. עבד נחקר על מעורבותו בהפרת הסדר הציבורי במרחב שמחוץ לחנותו. לא יכולנו להישאר עם עבד  ומהרנו לחנות שלו. כשהגענו לחניה של מערת המכפלה ליד חנותו של עבד כבר ישבו מסביב כמה חברים של עבד ומוסא ומנאל עובדי "בצלם" שתחקרו את האירוע. הרחבה שליד מרכז גוטניק מול החנות מוקפת במצלמות שמופעלות על ידי הועד היהודי של תושבי חברון. סביר להניח שהם לא יתנו את הסרטים שצילמו את האירוע בקלות ולימור ואמנון ממשרד עורכי הדין של גבי לסקי מטפלים בעניין. - יעל ואני התחלנו את הסיור עם המכינה כשכיתה שלמה של משמר הגבול התייצבה מול החנות, שומרים על הפלסטינים ועל המושל הפלסטיני וראש העיר באו לביקור. מוחמד הבן של עבד מראה לי את השריטות שקיבל בפניו ואת אצבעו הפצועה. בזמן האירוע בבוקר הייתה קבוצה של תיירים ליד החנות ומוחמד ומנאל מחכים שיגיעו התמונות שצילמו אותם תיירים. אנחנו ממשיכות בסיור...... בדרך חזרה אנחנו מצלצלות לשאול את עבד לשלומו – עונה לנו מוחמד בנו – מספר שהוא שוחרר בערבות עצמית והלך לבדיקות בבית חולים.

 

נראה לי שיש הסלמה לקראת הבחירות בהתנכלויות של מתנחלי חברון בפלסטינים. עקירת שתילי הזיתים בבית ספר קורדובה והיום עבד. המאבק בין הבית היהודי לבין רשימת יחד מתגבר והפלסטינים משלמים את המחיר.