פרעון

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
מדווחת מיקי פישר
Jan-12-2015
|
Morning

דו"ח טלפוני - שער פרעון 708 ומרחב פרעון

הבנאליות של הבירוקרטיה  - הפן היום-יומי של שגרת הכיבוש

 אתמול בבוקר קיבלתי קריאה , דומה לזאת שחוזרת כמעט פעמים  בשבוע  על אחור בפתיחת המחסום החקלאי - מחסום פרעון 708. טלפונים לחמ"ל מת"קinfo-icon  שניסו לזרז ככל יכולתם אך המחסום נפתח באיחור של שעה בשעה 8:15 במקום בשעה 7:15.

בצהרים בעיה דומה - המחסום היה צריך להיפתח בשעה 13:00 אך נפתח בשעה 14:15 באחור של שעה ורבע.

בערב כבר הוגדשה הסאה - היו צריכים לפתוח את המחסום בשעה 16:00 ולמרות טלפונים רבים לכל החמ"ל ומפקד תורן  וגם בסופו של דבר לקצינת המת"ק לסיוע שכולם ניסו לסייע בכל דרך אפשרית עד השעה 17:30 החיילים לא הגיעו לפתוח את המחסום החקלאי מסיבות לא ברורות - חדשים, רכב תקוע, אירועים  ביטחוניים על הגדר....., כל אלה סיבות והחקלאים מחכים והחשכה ירדה כבר.

4 החקלאים  היו במצוקה בגלל מזג האוויר וגם בגלל המצב הבטחוני - תמיד יש סיכוי שכאשר מחכים בחושך הצבא יזהה אותם כדמויות חשודות  ועלול לירות לעברם.  לפיכך  ביקשו  לעזוב את המקום ולעבור דרך שער אפרים -אירתאח הסמוך, אך חששו כי אח"כ נאמר להם שאם לא "סוגרים מעגל " ישללו מהם את ההיתר. מקרה כזה קרה כנראה באותו בוקר ממש - חקלאים  אחרים שחזרו ביום הגשם הנורא ביום שלישי שעבר, כשהחיילים לא פתחו את השער  קיבלו אישור לעבור דרך מעבר אירתאח, אך מישהו שכח לרשום את האירוע במחשב כנראה בגלל הסערה  ולכן אתמול בבוקר החקלאים האלה סורבו והתבקשו להתייצב במת"ק הישראלי.

לכן  ביקשתי רשות מהחמ"ל, ואחרי בדיקה  זאת התקבלה  מהקצין התורן שהבין את המצב ורצה לסייע, אלא שיותר מאוחר התברר שבלחץ שבו הייתי פניתי ליותר מדי אנשים וחלקם לא זכרו שצריך לבקש מהפלסטינים את מספרי תעודות הזהות.  בלי שתעודות הזהות ירשמו בשער אפרים. הרי שאי אפשר לזהות מי האנשים הללו ו"אחרים עלולים לנצל מצב זה",  ובכלל שאלו אותי איך אני יודעת שהם לא רימו אותי  והם היו בשער. לא רציתי לריב, למרות שהטונים שלי כבר עלו ועברתי שלא ברצוני לטון מטיף מוסר, אבל חשבתי לעצמי - מי עומד ומתקשר  כל רבע שעה מהשער כדי לבדוק מתי יפתחו להם ? למה שישקרו ?  לבירוקרטיה יש כללים ובעיקר בנאליות ברורה!

בכל מקרה השגתי 3 מספרי תעודות זהות של 3 האנשים יותר מאוחר ודיווחתי והובטח לי בסמס שכנראה אם ירשמו ככאלה שנעדרו בחזרה ייקחו בחשבון את האירוע כי  הקצינה באמת  הבינה את המצב ודאגה   לרשום אותו ביומן האירועים של הגזרה.

אך היום המסכת המשיכה - בבוקר אמנם דאגו שהצבא יגיע למחסום בזמן  , אך המחשבים נפלו ושוב לקח למעלה משעה לעבור, עד שכנראה הקצינה או מישהו אחר התעשת והעביר הוראה לרשום את האנשים על דף, ויש רק לקוות שהמידע יועבר אח"כ למחשב , כי לפעמים ולא ברור אם זאת שמועה או אמת הפלסטינים טוענים שהחיילים לא מעבירים את הרישום  אלא זורקים את הדף ... האם זה נכון או בגדר שמועה - ימים יגידו.

בכך לא תמה הבנליות של הבירוקרטיה. בסביבות 9:30 שוב קיבלתי טלפון מאחד החקלאים שסיפר לי שהם בנו סוכת ניילוןinfo-icon  בגודל 12 מ"ר (3מ*4מ) כמסתור מפני הגשם התכוף בתקופה זאת. החיילים הדביקו על הסוכה פתק שיש להרוס את הסוכה. כתבתי סמס בנושא ולא קיבלתי תשובה. הפלסטינים פנו בינתים במסגרת הבירוקרטיה לקישור הפלסטיני בבקשה לקבל היתר לסוכת ניילון המשמשת להם  למחסה בגשמי הזעף.

מוכר ? לא רק מהפלסטינים גם ממאהל חסרי הדיור של  ארלוזורוב וגם ממפוני גבעת עמל - מסתבר שהבנליות של הבירוקרטיה איננה מגוונת במיוחד.

עצוב  - כי באמת יש במת"ק זה  הרבה אנשים  שמשתדלים לעזור לפתור את הבעיות ככל יכולתם,  אך  מדיניות הבירוקרטיה והבנליות שלה גוברים .......ומקשים על חייהם של החקלאים שנגזר עליהם שהגדר  תפריד אותם מחלקות אדמתם.