חמרה (בקעות), תיאסיר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
רויטל סלע, רחלה חיות (מדווחת ומצלמת).
Dec-9-2014
|
Afternoon

13:40 מחסום בזק - עברנו.

 

העלייה לתיאסיר:

ליד המבנה בחמאם עומדת משאית-אמבטיה עם מנוף. מסביב מונחות ערמות של משטחי עץ מפורקים וגזם עצים. קרוב יותר לכביש עומדים 3 כלי רכב 4x4 לבנים אזרחיים. ליד המשאית עומדים אנשים בלבוש אזרחי מלווים ב 2 חיילים. ראינו את הנשים אוספות שקיות פלסטיק מבין הקרשים השבורים. צילמנו.

את הברור ערכנו בדרכנו חזרה. המשאית היתה על הכביש בכיוון מזרח. על החלון הקדמי שלה רשום: "בשירות צה"ל". הנהג סיפר שהוא ממושב (לא פירט) ושהוא נוהג להביא בחינם(?) פסולת בערה לאנשים שחיים שם. פקחי המינהל האזרחיinfo-icon ניסו למנוע את פריקת המטען מהמשאיות. לדבריו, החיילים מלווים אותם כמאבטחים.

 

14:10 מחסום תיאסיר

5 כלי רכב ממתינים ממזרח. 2 כלי רכב ממערב. לצד הכביש העולה אל העמדה הגבוהה עומד השופל המוכר לנו ולפניו 3 טרקטורים אדומים (פרגוסון 165) עם מספרי רישוי פלסטיניים. 3 חיילי המחסום הגיעו אלינו. מרוב התעניינותם בנו הם שכחו את תפקידם. הזכרנו להם והם חזרו להעביר את התנועה. באשר לשלושת הטרקטורים, לדברי החיילים אלה הוחרמו "כי הם גנובים", בפעילות שהיתה מזרחית למחסום (שטח A).   תוך כדי שיחה למדנו פעם נוספת ש"הארץ הגדולה (הפעם, עד מרוקו) הובטחה לנו ע"י השוכן במרומים." ועל איזה כיבוש אנחנו מדברות? "אנחנו הגיעו מצ'צנייה ואנחנו יודעים מהי מלחמה."
הם הקשיבו בנימוס לשיעור קצר בהיסטוריה וגם שמעו משהו על זכויותיהם של כל בני האדם. אחד מהם סיכם ב"הקם להורגך השכם להורגו" ונפרדנו לשלום.

שאלנו את אחד הנהגים והוא אמר שאינו יודע מאין הם. לא טוב שלא רשמנו את מספרי הרישוי של טרקטורים.

(את אחד מהם אפשר לזהות מהצילום: 4-8416.39)

14:40 עזבנו

 

דרך אלון

סוללת העפר עדיין במקומה.

 

15:10 מחסום חמרה

7 מכוניות ממזרח למחסום. כמעט ואין תנועה. (התנועה הכבדה מערבה, זו שאחרי יום העבודה טרם החלה).

15:55 עזבנו

 

15:45 מחסום בזק

פתחו למעננו את זרוע המחסום מבלי להתעניין בנו.