עזון עתמה

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
שושנה ז., נינה ס. (מדווחת)
Jun-9-2014
|
Morning

שגרת כבוש הכל מתוקתק במחסומים, נינוח כאילו באמת נוסעים לחו"ל. ולמרות זאת ,אם מרימים השמיכה, מתגלות עוולות.

6.10 מחסום עזון עתמה
בחוץ יש פועלים בשפע, בתור כמעט ואין. היעילות ניכרת - יש 3 עמדות בדיקה. 5 ילדי קפה.

אדם זקן למראה מהצד השני של המחסום עשה סימני תחינה. האקומנים הביאו אותו אלינו, ובשיחה דךך הגדר מסתבר שעבר (לא אמר איך) והלך לכפר קאסם אתמול ושם נתפס. לקחו לו את התעודות – תעודת זהות וצילום של האישור המרשה לו להיות במרחב התפר, וכאשר בא למחסום לבקשן בחזרה אמרו לו לבוא מחר-היום.

היום – אין איש יודע היכן התעודות. קצין מת"קinfo-icon, שמאוד מנסה לעזור, מנסה לאתר את התעודות בטלפון, הן אמורות להיות במשרדי החטיבה. למה שלא ישאירו אותן כאן במחסום שיהיו זמינות למקבל? – ככה. אם לא ימצאו את תעודת הזהות האיש יצטרך ללכת למת"ק הפלסטיני ולהגיש בקשה ומי יודע כמה זמן זה ייקח ובינתים, בלי תעודת זהות, האדם לא קיים. אין לו כל הוכחה שהוא מי שהוא. למחרת נמצאה התעודה.

בפינה מאחורי עמדות הבדיקה יושב מעוכב. יש לו רשיון מעבר לעבודה אך אתמול משום מה לא חזר בערב דרך המחסום וכשהגיע ב 5 בבוקר, הוא נחשב לשב"ח - מי ששהה בישראל ללא אישור, בלתי חוקי. הרי אסור לו לישון ב"ארץ". הוא מעוכב עד שיתנו לחיילים פקודה מה לעשות איתו.

התור הקצר התמוסס לגמרי עד שהלכנו ב 6.50.

 

7.15 – מחסום חבלה

אין ממש אנשים בתור וכל מי שמגיע מייד עובר. סככת הקונטיינר נוקתה ונשטפה אך לפניה על דרך העפר שפע אשפה שלא נאספה. לפי בעל המשתלה ע. דאג לניקוי.

המשאבה נעולה, בחמישי היה כאן השגריר השוודי כנראה עם מפקד הקישור הפלסטיני אך בינתים לא ידוע מה יצא מפגישה זו.

7.25 מגיע אוטובוס התלמידים אך יורדות ממנו שתי נשים (מורות?) ועלמה ועוברות דרך מתקן הבדיקה לצד השני. באוטובוס נותר ילד אחד וכולם עברו. לא ברור לנו למה אין תלמידים, אולי התחילה חופשת הקחץ. לא הספקנו לברר. לאט לאט זרם העוברים מתגבר אך כל הזמן לא נוצר תור רציני. מגיעות כל מכוניות המשתלות עם שתילים ועובדים מעטים .

ב 8 כאשר רוצים החיילים לסגור השער מגיעים אנשי משרד החקלאות הפלסטיני לבדיקה במשתלות ולהדרכה אך המכונית שלהם אינה מצוידת ברשיון מעבר אלא ממחסום שער אליהו. היה תיאום אך התיאום לא הגיע לכאן ועכשו טלפונים רבים, יש להניח שבסוף הדבר הסתדר וכולם עברו. אנחנו לא חיכינו לראות מכיוון שהיה עלינו להחתים אדם על ייפוי כוח לעורך דין. הוא נתבע על שגנב תפוזים מהפרדס של עצמו שנמצא במרחב התפר. נפלאות הכיבוש. והוא עצמו עני מרוד עם 6 ילדים שכולם סובלים משיתוק המופיע בגיל 15. אבל זה סיפור אחר.