טורה-שקד

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

14.30 מחסום חקלאי עאנין

הגענו מחצת השעה  לפני הפתיחה המחסום סגור בינתיים ולכן  החלטנו לנסוע לטורה.

 

14.40 מחסום טורה

סטודנט הלומד באוניברסיטה בגנין ,נהלת חשבונות ,יוצא מכיוון הגדה . אנשים מעטים מאד עוברים ולטענתו  כך בכל יום בשעה  זו. הלחץ במחסום מתחיל בשעה 16.00 כאשר אנשים חוזרים לביתם, בתום עבודתם. המעבר נמשך שלוש דקות. בסך הכל עברו כ- שבעה  אנשים  לגדה ולכיוון ההפוך בשעה זו

 

15.05 מחסום עאנין

שלושה טרקטורים והולכי רגל בודדים עוברים במחסום. הבידוק בצד הקרוב למתחם התפר , מתחת ולצד הסוכך  מפני השמש. לצד אחד  מקוביות הביטון כורע נער כבן 14-15 שנה. חייל בדבר בטלפון, כנראה בענינו. שלושת הטרקטורים עברו  ואף קבלו היתר להעביר את שקי הבגדים  שמסרנו לידיהם.

 

15.15 שני חיילים נגשים לשער ונועלים אותו. למרות שעוד מוקדם לנעול, לתהייתי הם עונים:" אם יגיעו-  נפתח" ואכן איש אינו מגיע ואין צורך לפתוח את השער הנעול טרם זמנו , אני שואלת ביחס  לצעיר הכורע בשמש, החיילים מסרבים לספק הסברים ואני מציעה שיפנו אותו אל הספסל בצל והחיילים אכן   מעבירים אותו לשם ואף מוסרים לו בקבוק מיםinfo-icon לבקשתו. כמה דקות אחר כך, כנראה שאמרו לו שהוא אמור להלקח לסאלם למעצר- לא שמעתי : אני מסיקה, הבחור מתחיל לבכות  ולקרוא לאמו , הוא מבקש ומתחנן במשפטים קטועים שישחררו אותו, קשה להבין אותו אבל בכיו מתגבר והופך  לבכי קולני שאינו חדל עד שמעלים אותו להאמר. החיילת מנסה להרגיע ואף מניחה יד על כתף מסבירה לו בעברית, שאינו מבין כנראה, שאחרי סאלם יוכל לחזור הביתה ,ובהמשך , בהתגבר בכיו היא מאבדת סבלנות וגוערת בו. שיחדל:"חלאס יאללה אוסקוט כבר" בו בזמן חיילים מתייעצים ומדברים בטלפון, כנראה מטכסים עצה איך להעביר אותו לסאלם , מעשנים ומנהלים שיחת חולין לצד הנער הממשיך בבכי היסטרי וקורע לב:"די כולו תאמם, טייב, חלאס, אומר לו חייל  . אבל באופן מפתיע- גם מילות הנחמה המשכנעות  הללו אינן מרגיעות את הנער המפוחד.

 

15.30 איש אינו מגיע לאסוף  את הנער הבוכה ביאוש . מאידך –גם לא משחררים אותו. החיילים מתעלמים ,אך  מעת לעת נפנים אליו וזורקים הערה מעידה על ההטרדה שגורם להם בכיו זורקים "די חלאס". הנער ממשיך לבכות ותוך כך מגמגם בערבית משפטים לא ברורים. כל אותו זמן נמשכות התיעצויות בטלפון מה לעשות עם הנער לצד שיחות שגרה תוך עישון סיגריות על ידי חלק מהחיילים/ות.  

 

15.50 נראה שהחיילים החליטו לנסוע בעצמם עם הנער העצור לסאלם. הם מתכוננים לנסיעה ,קוראים לו אל מאחורי הרכב הוא ( אחמד כנראה) עייף מכדי להתנגד או מפוחד דיו ,משתף פעולה ונגש אל מאחורי ההאמר , שם נערכת בדיקה כל שהיא, שאיני מצליחה לראות,  על ידי חיילים.

 

15.55 הנער מכנס להאמר, ותוך מספר דקות הקבוצה יוצאת לדרך , כנראה לסאלם.

לאחר שנסעו החלטנו שאין עוד כוח למחסום נוסף וחזרנו הביתה