דרום הר חברון, חברון

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נתניה, פיליס ומיכל צ. (מדווחת)
Feb-4-2014
|
Morning

דרום הר חברון

הכל שקט ורגוע כל הדרך, הבלון מעל בית חגי נמצא במקומו. התנועה זורמת, צה"ל בפרופיל נמוך הבוקר.
בצידי הדרך עובדים של מקורות. מ. אומר שיש להם הרבה עבודה לחפש "גנבי" מיםinfo-icon.
חברון
ברחבה של תחנת הדלק של קרית ארבע מעוכביםinfo-icon הרבה כלי רכב בבדיקות של משרד תחבורה "הכן רכבך לחורף".
"את שמה לב?" שואל מ., "אין אף נהג יהודי, כל הנבדקים פלסטינים."
חברון אפורה ושקטה. חיילי הנח"ל מאיישים כל בודקה, החל מהכניסה לקרית ארבע והמשך בבודקה בכניסה לשכונת אברהם אבינו  ,על הגג של מבני השוק הסיטוני מול כיכר גרוס וכל שאר העמדות במחסומי העיר. בכל הכניסות הסובבות את מערת המכפלה חיילי וחילות משמר הגבול.
על יד מערת המכפלה תיירים מבלגיה מוזמנים לכוס תה אצל עבד.
המדריך שלהם מסביר להם מי אנחנו. אחד מהם אומר ששמע עלינו כי קרא ספר קומיקס על אזורנו שכתב וצייר סופר קנדי צרפתי, שפגש מישהי מאיתנו והוא מזכיר אותנו בספר הזה. לדוברות הצרפתית שביננו יש אתגר קטן.

גם "באתר הארכיאולוגי" בתל רומידה ארבעה חיילים וחיילת מאבטחים את הכניסה. "מי אתן?" הם שואלים? למעט חייל אחד, איש לא שמע עלינו. רכבים של הפרוייקט חוסמים את הכניסה לבית משפחת אבו היכל. ברור ששגרת החיים לתושבים שם הולכת ונהרסת.

עובדים רובצים באפס מעשה בתוך משבצות האדמה החפורה. כל מיני חלקי מתכת מוכנים בערמות. נתניה, שהשתתפה בהרבה משלחות חפירה, אומרת שכל מה שמונח שם לא שייך לארכאולוגיה.כן, נראה שהולך ונבנה שם משהו שארכאולוגי האלף הבא ימצאו
ויגדירו כישוב ישראלי יהודי בחברון.

בבית המריבה חיילים מנטרים את המעבר למכוניות מורשות בלבד.למה? כי המתחם המבוצר הזה יהפוך ביתם של מתנחלים שבעבורם כל מי שמסביבם אינו בן אדם שווה זכויות.


 
בקצה ציר ציון, ליד המסגרייה של ע., משני עברי קוביות הבטון החוסמות את הדרך, עומדים כלי רכב. באזור H2 מתנחלים מקבלים כביסה נקיה מרכב שהגיע ממכבסה ב- H1.
אחד ממכרינו המקומיים מסביר לנו שכל הזמן מקבלים אדוני הארץ שרותי כביסה באופן הזה - רבע מחיר כמובן.
 
לפתע מגיע אמבולנס של הסהר האדום. שני עובדים מורידים אישה זקנה מאד שבקושי הולכת, מנסים להעבירה דרך הבטונדות אל מי שיחכו לה מהעבר השני כדי לקחתה לביה"ח שנמצא באזור H2. אנחנו רצות לצלם את המראה הקשה, והמתנחלים שואלים: "למה  אתן מצלמות ? לנקות את מצפונכן ולחזור לצפון תל אביב?"
"לנו יש חברים ערבים טובים מאד, מה באתן לפה? אתן חיותinfo-icon בסרט!"
פיליס שואלת אותו "מי בדיוק חי פה בסרט?" ונתניה עונה להם: "לנו לפחות יש מצפון". והמנוול כשכיפה על ראשו, צועק: "יאללה, עופי מפה זקנה בלה". לא יכולתי להתאפק וצעקתי עליו שיתבייש על גסות הרוח. עם כיפה על ראשך!! "לא אצלכם לומדים שדרך ארץ קדמה לתורה?" הם קצת המומים ולפחות שותקים.
אלה האנשים שהנרטיב שלהם דו קיום בין אדונים למשרתים, כובשים ונכבשים, הוא תקין וראוי לנצח נצחים.רק השמאל ההזוי (כולו בצפון תל אביב כמובן) לא מבין כלום ובא לצלם ולספר סיפורים.
אשה  זקנה וחולה שאינה יכולה להגיע לביה"ח בתוך אמבולנס, ונגררת בקושי מעבר לקוביות בטון בגללם - היא לא משהו שראוי לזעקה לשמים  מבחינתם.

השמש זרחה והשקדיה פרחה.

בשובנו, משטרת ישראל על יד צומת דורא אל פאוור מעכבת ובודקת רכבים. בטוח שהיום השלימו את מכסת הקנסות.