ברטעה-ריחן, טורה-שקד

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
רוני ש' וחנה ה'
Feb-19-2014
|
Morning

 7.45 – 6.10

 

מחסום ריחן- ברטעה  - 6.10  -  הרבה עובדים, כולל תופרות שבדרך כלל יוצאות מוקדם יותר, עולים למגרש החניה העליון בו ממתינות להם המכוניות. אחד מן העובדים מספר לנו ששהה במחסום מ-5.00 עד 6.00 ולבסוף בעל הבית לא המתין לו ועזב בלעדיו. כולם מספרים לנו שיש צפיפות גדולה בכניסה הראשית וליד המכונה. מתוך הטרמינל עולות צעקות המעידות על הצפיפות. ביציאה פועלים 2 אשנבים.

6.30 – יש רגיעה בטרמינל וזרם בלתי פוסק של עובדים, החוגרים חגורות, עולה  בשרוול.

מספרים לנו שבזמן האחרון הרבה אנשים נזקקים לחידוש הכרטיס המגנטי בסאלם. למרות שהמשרד שם פתוח בין 16.30 – 8.30 מגיעים למת"ק כל יום מאות אנשים אבל מתקבלים רק כ-25 . כדי להצליח ולהתקבל האנשים יוצאים בלילה וישנים שם כדי ל"תפוס" תור ולא לחזור לסאלם שוב ושוב.

 

מחסום שקד-טורה  - 6.55 -  החיילים מתקדמים בעצלתיים לפתוח את המחסום. בינתיים הוא פתוח רק לילדים הקטנים (תלמידי גן וביה"ס) הצועדים לקראת שער היציאה הסגור. ב-7.10 נפתח השער לגדה וגם המורה עובר. כלי רכב עוברים בשני הכיוונים ללא בעיות. אנחנו שמות לב שמצד הגדה נכנסים למחסום אחד אחד, קודם נשים וילדים ורק אחר כך הגברים והמעבר מאד איטי.

7.40 – עדיין יש הרבה אנשים שלא עברו.

אלה שעברו מספרים לנו שביום שני בצהריים אנשים ממרחב התפר התאוננו במת"ק על החיילת ע' שמקללת אותם ומעבירה "לפי מה שבא לה", אנשי המת"ק באו למחסום לבדוק את הטענות (לא ידוע לנו מה היו המסקנות). יכול להיות שבגלל זה, ביום שלישי בבוקר המחסום נפתח מאוחר, היה לחץ גדול על השער ותלונות מצד העוברים, דבר שהביא למריבה קולנית, לקללות נוספות מצד ע' ולבסוף הצבא השליך כנראה "רימון רעש" כדי לפזר את האנשים ולא אפשר לכולם לעבור.

לשאלתנו סיפרו שהתלמידים עברו לגדה ללא הפרעה.