פרעתא

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
דליה גולומב, יהודית, אורלי ורטהיים וריקי
Feb-5-2014
|
Afternoon

נסענו למחסום בחבלה, אך הגענו מוקדם מדי [ב-12:30] והוא היה סגור עדין, אז קפצנו לבקר את עומר במשתלה. עומר סיפר לנו סיפור עם מוסר השכל. שבוע לאחר שהתחתן קיבל וירוס והיה מאד חולה. הוא נסע לבית חולים והרופא שטיפל בו רשם לו שני סוגים של תרופות. לאחר שלקח את התרופות הרגיש שכולו בוער והיה במצב אנוש. הגיע שוב לבית החולים ובסופו של דבר הצילו אותו. התברר שהאינטראקציה שבין שתי התרופות שלקח הרעילה אותו וכמעט שגרמה למותו. אמרתי לו שהוא היה יכול לתבוע את הרופא על רשלנות. עומר שאל: בשביל מה? אמרתי: בשביל כסף. עומר אמר: כסף זה לא מה שחשוב. יש דברים יותר חשובים מכסף.

הסיפורים של עומר היו כל כך מעניינים שהתקשינו להיפרד ממנו. בסופו של דבר יצאנו לכיוון פרעתה בשעה 13:30. דליה שעטה בכבישים, וב-14:15 כבר הגענו לפרעתה. אבל הנשים קיבלו הודעה שנגיע רק ב-14:30 ובמקום היתה רק אחת הנשים. ב-14:30 הגיעו 15 נשים וכן הגיעה התלמידה שאורלי מלמדת אותה ציור. יהודית ישבה עם ח. ועם אשה נוספת שהתעניינו בסריגת קרושה, ושאר הנשים התיישבו ללמוד את הדוגמא החדשה של החריזה. במשך כעשר דקות הסברנו להן את הדוגמא החדשה, הן קולטות מהר, והתחילו לעבוד בחריצות. לאחר מכן אורלי לימדה את התלמידה שלה איך מציירים תפוח עם פרספקטיבה. אורלי מספרת שהתלמידה אינטליגנטית ולומדת מהר.

בשלב מאוחר יותר הראיתי למספר נשים את הציור "הזעקה" של מונק ואת הדיוקן של מרלין מונרו שצייר אנדי וורהול ושאלתי אותן מה ההבדל, לדעתן, בין הציורים. אחת הנשים אמרה ש"הזעקה" מבטא מוות ומרלין מונרו חיים. שאלתי אם הן יודעות מי היא, ואחת מהן אמרה שהיא היתה זמרת ושהתאבדה. אז האם לדעתכם היתה מאושרת? אמרו שלא. אח"כ שאלתי האם לדעתם האיש שמצוייר ב"זעקה" אכן נראה כפי שמצוייר. שאלתי איך לדעתן הוא מרגיש, אמרו שהוא עצוב, כואס, מפחד. בסופו של דבר סיכמנו  שהזעקה מבטאת את איך שהאיש מרגיש והציור של מרלין מונרו מצייר את החיצוניות ולא את מה שהיא מרגישה. התקשורת היתה בשלוש שפות: עברית, ערביתinfo-icon ואנגלית, אבל נדמה לי שהצלחנו לתקשר, ושזה היה מעניין מבחינתן.

אח"כ שוחחתי על כך עם דליה. אמרתי שהייתי רוצה ללמד תולדות האמנות. דליה אמרה שיש בעייה עם השפה, אבל אולי אפשר להראות סרטים. שאלתי אותן אם היו רוצים לראות סרטים והן מאד התלהבו. שאלתי איזה סרטים הייתן רוצות לראות, אמרו שסרטים רומנטיים. [ר. התבדחה ולחשה לי באוזן -בשקט בשקט - שהיו רוצות לראות סרטי סקס].

האווירה בקבוצה הפעם היתה מאד מאד שמחה. אחת הבנות נתנה לי במתנה את הצמיד שעשתה, מאד ריגש אותי. כשנפרדנו חלקן חיבקו ונישקו אותנו.