חבלה, מעבר אליהו, עזבת אלטביב, עזון, עזון עתמה

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נינה ס. , ענת א. (אורחת), דינה א. (רושמת)
Dec-29-2013
|
Morning

בדרך לעזון עתמה אפשר לראות את התקדמות בניית החומה החדשה, יש כבר חלק די ארוך מהחומה בקו המקביל לכביש הכניסה לאלקנה. בדרך ראינו לא מעט חורים בגדר הישנה, כנראה שלא משקיעים באחזקתה יותר, החומה החדשה נראית בלתי עבירה.

6:20 מחסום עזון עתמה

הרבה פועלים בחוץ, מתחממים במדורות קטנות. 3 ילדי קפה מסתובבים בחוץ. תור בינוני של ממתינים, כ- 50 אנשים, והכל רגוע. המעבר די מהיר, אבל כל הזמן מצטרפים אנשים לתור והתור אינו מתקצר. לפי תצפית שלנו, לקח כ- 20 דקות לצאת מהמחסום החוצה. לקראת השעה 7:00 התור התקצר מאוד.

7:20 מחסום חבלה

פגשנו את עוטמן ואשתו שקישרנו ביניהם לבין קבוצת המתנדבים המסיעה חולים לטיפול בבתי החולים בארץ. עכשיו מגיעה מסיעה המסיעה אותם לטיפול בבי"ח תל השומר.

מעטים ממתינים בתור, המעבר די מהיר.

7:25 אוטובוסי הילדים עוברים במהירות. לבדיקה הנהג פותח את תא המטען ושני חיילים יורדים לברכיים עם נשק שלוף ומכוון לתא המטען , האם זה שמא יקפוץ משם מישהו?

7:40 מגיעים המון אנשים, ממש רגע לפני הסגירה בשעה 7:45, הרבה מכוניות – כנראה נוח להם לעבור לפני הסגירה, ואין להם צורך לעבור יותר מוקדם.

7:48 מגיעים עוד 3 אנשים מהצד הישראלי ולמרות שהשערים פתוחים החיילים לא רצו לתת להם להיכנס , ולאחר דיון בכל זאת נתנו להם לעבור.  השערים נסגרים. באים עוד פועלים מצד המשתלות שלא מצאו עבודה ומבקשים לחזור הביתה, דיון עם החיילים – בסופו של דבר לא איפשרו להם לעבור. עכשיו יצטרכו לחכות לפתיחת השער בצהריים – החייל שולח אותם למעבר אליהו שפתוח רצוף, אך זה יעלה להם כסף למונית שאין להם.

לדבריהם בשכר של 50 ש"ח ליום אי אפשר לשלם עבור מונית.

8:10 מעבר אליהו

4 מכוניות מחכות לבדיקה, 2 מכוניות נבדקות.

עזבט אלטביב- עזון

הכניסה לעזבט אלטביב פתוחה. גם הכניסה הראשית לעזון פתוחה.

ניסינו להגיע למעבר אייל דרך השער של צופין, אך לא אפשרו לנו לעבור.

9:00 שער פלאמיה

שקט, טרקטור עובר במהירות וכך גם הולך רגל שמגיע מהצד הישראלי. לא רואים עבודה פעילה על הגדר החדשה.

9:40 מעבר אליהו -  3 מכוניות בבדיקה.