מעבר מיתר, דרום הר חברון

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
גלית א' וחגית ב' ( מדווחת )
Nov-25-2013
|
Morning

0945 – 1200

 

מעבר מיתר

המחסום ריק  כשאנחנו עוברים, ובדרכנו חזרה שומר שמדריך שומר חדש מחליט שאנחנו שווים בדיקה של מכונית. שם משחררים אותנו כעבור דקה – מכירים אותנו.

 

בעקבות ובגלל מה שקרה ליעל וללאה אתמול בחברון (התנכלות של ענת כהן ומתנחל נוסף שפגע בלאה, כשאנשי הצבא במקום לא התערבו)  החלטנו שלא להגיע לחברון הבוקר.

 

דרום הר חברון

על כביש  317, קצת אחרי הפילבוקס הגדול, אנחנו רואים חיילים, אוהל כחול וג'יפים של המנהל האזרחי. אנחנו יורדות לברר – ואף אחד לא מסגיר שום מידע נוסף. נראה לי הכנות למשהו אבל לא אימונים. אנחנו משתפות את ליאור (המחליף הזמני של חגית עופרן מ"שלום עכשיו" ) במידע  והנהג שלנו  אמר שיגיד לכל המשמרות לעקוב.

 

ביקרנו  באום פקרא ופגשנו את פאדל וחמרה. הנשק  שלהם  כנגד ההתנכלויות של המתנחלים הוא המצלמה. בשבת האחרונה פגעו  בארבעה עצי זית ביישוב, בחושך , וקצת רחוק מהבית.  אום פקרא  נושקת למצפה אביגיל, הם שטח אש 918  ואותם רוצים לפנות. את מצפה אביגיל יפנו ?  אנחנו שומעות  הדי יריות של אימונים ואת ערד רואים באופק.

 

פאדל מספר לנו שלפני כשלושה שבועות הוא קיבל את פסק הדין  מבית משפט השלום בירושלים בגין תביעה שהגיש כנגד  חברת הביטוח הישראלית  "קרנית" ,לאחר שעבר תאונה  בין הטרקטור שהוא נהג  ובין מכונית של מתנחלים על הכביש שבין מעון לסוסיא. בתאונה נהרג בנו השלישי ובני משפחתו האחרים נפצעו.  את התביעה הגיש  משרד עורכי הדין של לאה צמל בירושלים – פרו בונו.  מסתבר שעל פי הסכמי אוסלו  ועל פי הסכמי פריז,  כל תאונה בשטחים  גם בין שני יהודים  – את הנזקים צריך לתבוע מחברת הביטוח הפלסטינית. מכיוון שפאדל לא מבוטח  אין באפשרותו לתבוע אותם ( את כל הפרטים האלה קיבלנו ממשרד עורכי הדין ). ככה זה כשאתה גם עני וגם פלסטיני – נדפק מכל הצדדים.