דרום הר חברון, סנסנה (מעבר מיתר), יום א' 20.10.13, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers:
לאה שקדיאל, ד. (אורח קבוע) ויעל אגמון (מדווחת)
Oct-20-2013
Morning

ביקור בבני-נעים

קבענו לצאת בשעה 8.30 מעומר על מנת להפגש בחברון עם צוות התחקירנים של חנוך דאום עבור תוכנית לערוץ 10. הודעת ביטול הגיע בשעה 22.45 במוצאי שבת ולכן החלטנו להשאר באותן שעות ולנצל יום זה לבקר בבני נעים, שם יש ללאה מכר שהשתתף יחד איתה בסמינר מחנכים לפני כמה שנים.

האיש מנהל עמותה שהוקמה בשנת 1965 עוד בתקופת השלטון הירדני העמותה עוסקת בחינוך ורווחה , וכיום הרחיבה את פעילותה גם לתחום של שימור הסביבה.

בני נעים כפר גדול מאוד 25,000 תושבים על שטח בגודל רצועת עזה.

א.     מנהל העמותה סיפר לנו שהעמותה עוסקת בהעצמת נשים וחלק מהפעילות היא הקניית מידע ועידוד להפחתת הילודה, בנימוקים הידועים לנו, בריאות האשה, עלויות גידול הילדים ועוד.

לאחר מכן ביקשנו מא  שירחיב ויספר על פעילותם בתחום איכות הסביבה, התרשמנו מאוד מכך שהעמותה קיבלה לידה שטח של מחצבה והיא משקמת את איזור המחצבה ועל דופן המחצבה הם בנו בית שיש בו מוזיאון לתולדות האיזור. נסענו לראות את המקום מרשים ביותר, מה שהיתה מחצבה נטושה- בור בעומק של מעל 20 מטר מולא באדמה , ונשתלו עצים ושיחים ונבנתה באר לאיסוף מי גשמים.

המבנה המיועד למוזיאון מחזיק כרגע אוספים של מאובנים, וחיות מהסביבה, כלי עבודה ועוד מהמקום, אנחנו שהתרשמנו מאוד מהביקור חשבנו שנכון יהיה לקיים שם את האורג הבא.

שני חברי ועד שהצטרפו לסיור סיפרו לנו כל אחד את סיפורו – הראשון עצרו אתמול את בנו שהיה בדרך לאוניברסיטה , והם עדין אינם יודעים היכן הוא , נאמר להם שרק אחרי 24 שעות יתנו להם מידע.

השני סיפר שאשתו אזרחית ישראלית , לפני כשנה החרימו לה את תעודת הזהות, ומסרבים להחזיר לה אותה, לאשה כעת אין שום תעודת אזרחות. לשניהם נתנו את הטלפון של סילביה.

מעבר סנסנה-מיתר

משם חזרנו לישראל- הגענו למחסום מיתר, היות ואחד מאיתנו שכח את התעודות בבית נלקחנו לבדיקה, שמחנו ללכת לשם ולראות כיצד התהליך עובד ובכן:

1.     בדיקה לרכב- נדרשנו לצאת.

2.      הוזמנו להכנס לבידוק – שמים את החפצים על מסוע, ועוברים מתחת למתקן הבדיקה, הכל אלגנטי ומנומס, למעט בעיה אחת: למסוע אין לאן לקדם את החפצים שעוברים את מתקן השיקוף, ולכן לאיש שהיה לפנינו נפתח כנראה בקבוק השמפו ותוכנו נשפך לריצפה.

3.     היות ואחד מאיתנו היה ללא תעודה צריך היה לאמת ולזהות אותו, הגיעה בחורה וקיימה תשאול קצר ואדיב.

4.     בהזדמנות זו ביררנו מי כיום מנהל את מחסום מיתר. מוטי בהליך סיום ומחליפו הוא יהודה הרלקי שמספרו 050-6291082