בית לחם (300), מת"ק עציון, יום א' 23.6.13, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
סילביה פ, רונית, חנה א' (מדווחת) = צוות של הטלוויזיה הצרפתית
Jun-23-2013
|
Morning

06:45 מחסום 300: הרבה אנשים כבר עברו, הרושם הכללי הוא טוב, עוברים במספרים גדולים. משיחה עם אנשים מתקבל אותו רושם.

בתוך הטרמינל יש עוד הרבה ויותר מדי אנשים בתור לזיהוי ביומטרי (טביעת אצבעות) ותעודות. אמנם יש 4 עמדות, אבל התור מתארך למעלה מהרגיל בשעה הזאת

ואין תוספת עזרה מהשוטרים/ות כמו שהתרגלנו אליה.

 

07:00 מופיעה שוטרת ובמקום לעזור לפזר את הצפיפות בתור היא פונה אלינו. שמה בת-אל נסים והיא מפקדת המחסום כבר ארבע שנים, לדבריה, אבל אנחנו לא מכירות אותה. דרישתה: שנעמוד מחוץ לאולם היציאה. כדרכנו, אנחנו עומדות בפינה על יד היציאה  וצופות על נהעשה בעמדות הבידוק. הרי אין לנו רשות בתור ישראליות להשקיף בצד הפלסטיני של המחסום ואיננו יכולות ללוות את העוברים בתוך הטרמינל, שם הזכויות האלמנטריות של העוברים מופרות לעתים קרובות. האפשרות היחידה שלנו להיות עדות להפרות אלה היא בעמדה שבפינת אולם היציאה, על יד הדלת, ושם אנו עומדות זה שנים רבות.

 

הקצינה נסים נחושה בתביעתה, הנאמרת בתקיפות אך לא בגסות, שנצא החוצה. שם איננו יכולות לראות מה שקורה בתור או בעמדות באולם. אנחנו מתנגדות אך היא מאיימת לקרוא למשטרה ולעצור אותנו. כנראה שנוכחות הצלמים היא שמניעה את "תשומת הלב המיוחדת" שאנחנו מקבלות הבוקר, אם כי הם לא מצלמים בתוך הטרמינל. אחרי שאנו נותנות לה את שמנו, את מספר הטלפון שלנו וגם מספר ת"ז, אנחנו יוצאות (אין לנו זמן או אנרגיה להמתין לבואה של המשטרה, שכצפוי תארך שעות).

 

07:50 מת"קinfo-icon עציון

 

אין הרבה אנשים, כרגיל ביום א' בבוקר. ביום זה החלון לבקשת כרטיסים מגנטיים נפתח רק בשעה 12. מספר מנועי שב"כ באים לשאול עצה ועזרה.