חבלה, עזון, עזון עתמה, יום ג' 14.5.13, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
קרין ושירית
May-14-2013
|
Afternoon

חבלה לאחר הריסת חנות הירקות שלי המשתלות. תוואי הגדר החדשה בעזון עתמה

12:45 חבלה

הגענו למשתלה של ע., שעל הדרך המובילה למחסום חבלה, כדי לשמוע על אירוע ההריסה של חנות הירקות הסמוכה. ההריסה בוצעה יום קודם (שני) לפנות בוקר (שש וחצי).

האירוע ונסיבותיו מתוארים ע"י ע. בעל המשתלה וו. בעל החנות ההרוסה:

לו. הייתה בסטה לממכר ירקות על אדמתו שליד תחנת הדלק של אלפי מנשה. ב-2001 הרס המינהל את הבסטה. בעקבות כך פתח ו. חנות מזון במבנה דמוי חממה, הסמוך למשתלות.

מדובר באזור מרחב התפרinfo-icon והקרקע מיועדת לשימוש חקלאי בלבד.

לטענת ו. - החנות שימשה את 480 עובדי החקלאות במתחם הסמוך, העובדים שעות רבות מחוץ לבתיהם וזקוקים למזון ולמצרכים אחרים. דהיינו: תומך חקלאות.

ב-2007 קיבל ו. צו הריסה למבנה. שש שנים חלפו והצו לא בוצע עד אתמול בבוקר. לטענתו לא קיבל התרעה מראש ולא אפשרות לפינוי הציוד והסחורה. כך שבמהלך ההריסה הושמד חלק גדול מהמלאי. (יצוין כי בתמונות שתיעדו את ההרס נראית גם סחורה שאינה מזון כמו למשל נייר טואלט).

ההריסה בוצעה ע"י נציג המינהל ואחראי הפיקוח – ח. שהופיע לפנות בוקר בלוית טרקטור ובחסות הצבא.  החיילים אבטחו את ביצוע ההליך ומנעו מהשומרים של החממות שהיו במקום התקרבות וכל אפשרות לפינוי הסחורה.

לטענת ו. ניסיונותיו להסדיר את רישוי העסק במשרדי המינהל האזרחיinfo-icon בבית אל נתקלו ב"לך ושוב" והעלו סרק.

 

          

13:50 עבר אוטובוס הילדים.

14:15 עזבנו לאחר שיחה ארוכה על "הסכסוך".

14:20 שער אליהו – אין עיכובים

14:30 עזון

פחות תנועה ברחובות מאשר בעבר, אולי כי הגענו מאוחר יותר. הבאנו כמה דברים לז. שישב בחנותו. יש לו תור נוסף באיכילוב כדי להחליט על הטיפול בו, וכרגיל, אינו מקבל אישור להיכנס לישראל בפנייה ראשונה, כל פעם אומרים לו שהוא מנוע, שולחים אותו להביא עוד מסמכים, ורק בסוף הוא מקבל את האישור.

14:50 שער אליהו – מעט מכוניות עוברות ללא עיכובים.

15:15 עזון עתמה

מספר מכוניות עוצרות ומורידות מספר קטן של עובדים – ערב חג השבועות.

לשאלתנו על בניית הגדר החדשה, עונה החייל שכל מה שהוא יודע הוא שבגדר הנוכחית פרצות רבות.

כנראה שעבודות העפר המקיפות מדרום את מספר בתי הכפר ומפעלי השיש נועדו ליישם את החלק האחרון של החלטת בג"ץ מדצמבר 2009, שקבעה שיש להכניס ל"צד הפלסטיני" של הגדר גם את כל הבניינים האלה של עזון עתמה שנותרו כמובלעת תפר. העבודות החלו כעבור שנתיים (סוף 2011) ויימשכו קרוב לודאי עוד חודשים ארוכים אם לא שנים, וכוללות סלילת קטע כביש חדש מצומת אורנית כדי להגיע להתנחלויות שערי תקווה ואלקנה מדרום לגדר החדשה, וצמוד אליה. לא ברור לי אם יישארו עוד אדמות של עזון עתמה מחוץ לגדר.