חבלה, מעבר אליהו, עזון, יום ג' 25.9.12, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
קרין לינדנר ושושי ענבר
Sep-25-2012
|
Afternoon

ב- 17.07.2012 קיימנו פגישה עם דובר עיריית עזון בעקבות מידע שהתפרסם בעיתון בערבית על מעצרם של שמונה צעירים באמצע הלילה ע"י צה"ל.   היום חזרנו  להיפגש עמו.

11:45  מחסום אליהו -  מכונית אחת נבדקת  עם מכסה בגז'   מורם,  בסיוע כלבן וכלבו.

11:55  עזון -  פגישה עם חסאן שבייטא דובר העירייה.

אתמול כרתו ענפים מ-3 עצים ליד הכביש. המקום תועד לאחר מעשה, במצלמת וידאו. עדיין לא ברור להם מי כרת את העצים. במקום עובדים אנשי חברה המתקנת את הכביש ויתכן והם מצאו לנכון לכרות את העצים (מסיבה לא ברורה). אך יתכן  גם שמתנחלים כילו את זעמם בעצים. בעלת הקרקע תגיש תלונה למשטרה הפלסטינית.

המסיק  מתחיל בשבוע הבא.  אין לו רישום של הבקשות -  כמה הגישו בקשות להגיע לכרמים שלהם וכמה קבלו אישורים.  המבוגרים יוצאים למסיק בשעות הבוקר וילדיהם מצטרפים אליהם  בשובם מהלימודים.  כדי להגיע לשטחים שלהם עליהם לחצות את כביש 55.  בשנה שעברה החיילים הצופים על הכביש מהמגדל חששו שהילדים הולכים לזרוק אבנים על מכוניות מתנחלים החולפות בכביש ועצרו אותם.   בקשתם  : לאפשר לילדים להגיע לשטחים של הוריהם כדי לסייע בידם במלאכת המסיק.

קרין מספרת לו על טפסים חדשים  שעליהם למלא כדי לקבל אישורים. מסתבר שהם לא שמעו על כך.  יפנו למת"ק הפלסטיני.

הבעיה הדחופה ביותר היא מתן אפשרות למעבר טרקטורים וכלי רכב  דרומית לעזון מערבית למעלה שומרון.  במעבר  הצפוני  הקיים ליד מעלה שומרון אין אפשרות לעבור עם כלי רכב  כי האזור זרוע בסלעים כבדים. 

שופלים שעבדו באזור עמוד חשמל של מתח גבוה  שנבנה לטובת המתנחלים  חתכו שורשים של עצים ותיקים. כל העצים מתו.

בשבוע שעבר  הגיע הצבא לבדיקת פתע.  ערכו מספר רונדלים בישוב  ועצרו בחור שנשפט בעבר, ישב 4 שנים בכלא ושוחרר. עד היום משפחתו אינה יודעת איפה הוא נמצא.  נתנו לו את מספר הטלפון של  משפטנים לזכויות אדם כמו כן המלצנו שיתקשרו ליש דין.

בביקורנו בחודש יולי שמענו על  8 צעירים  שנאשמו בזריקת אבנים על מכונית של מתנחלת, שנשלחו לכלא מגידו.  חסאן מספר על  אחד מהם, צעיר בן 16  שלאחר חקירה קשה  ומענה הסכים לחתום על כל מה  שנתבקש  ונשלח לכלא ל-14 שנה.  לאימו  לא מאפשרים לבקר אותו. הנערים האחרים קבלו  5, 8, ו-9 שנים.  ובנוסף  על כל אחד לשלם 5,000 ₪  סכום שאף משפחה אינה יכולה לעמוד בו.

13:10 נפרדות ויוצאות מעזון 

13:20  ג'יוס  -   אנו מבקרות בביתו של נ'  ומוסרות   לבני משפחתו  חבילות של בגדים וצעצועים.

13:30  מעבר אליהו -  3 רכבים בבדיקה. בסך הכול התנועה דלילה.

          חבלה  -  המחסום סגור. אין יוצא ואין בא.             

 

סוף