בית לחם (300), יום ו' 13.7.12, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
אפרת ב., קלר אורן
Jul-13-2012
|
Morning

 

 

9:00 – 11:00

מחסום בית לחם

 

תקציר: קצין משטרה אחד ומאות עוברים תוך זמן קצר – אולי סנונית ראשונה של היערכות לקראת הרמדאן?

3 עמדות פתוחות, תורים ארוכים, פלסטינים שכבר עברו ממתינים ליקיריהם בתוך המחסום, תחושה של לחץ, רעש עמום של המונים מהצד הפלסטיני של המחסום.

אחרי כ- 20 דקות התורים נעלמו: ככל הנראה "הפסיקו את הזרימה". מתנדבת מהאקומנים אומרת שלקח לה חצי שעה לעבור כיון שנשים פלסטיניות משכו אותה איתן והעבירו אותה במסלול הנשים. לדעתה במסלול הגברים ייקח כנראה פי שניים.

תכונה רבה של חיילים ומאבטחים על הגשר העילי, לא ברור מה קורה בצד השני אבל פתאום מגיע "המושיע" – קצין משטרה צנוע, אדיב ונמרץ – והוא אומר בשקט:

"לא בא בחשבון להפסיק את הזרימה, ובטח לא ביום שישי. תפתחו שם שרוולinfo-icon שלישי ואני אעמוד כאן בשער ואעביר אנשים."

וכך היה: הכריזו ששלושה שרוולים פתוחים.

בצד של ירושלים המשיכו 3 עמדות לעבוד, ובנוסף נפתח השער שבין שתי עמדות ובפתח ניצב קצין המשטרה וקצין משטרה צבאית והם התחילו לכוון את התנועה, מאיצים את הפלסטינים לכיוון העמדה הפנויה, מסמנים למבוגרים ולנשים לעבור ישר בשער הפתוח, כשהקצין מעיף מבט באישור ומעביר. ניכר שהוא שם לעצמו כמטרה לפתור את בעיית העומס בזמן הקצר ביותר האפשרי. תוך 20 דקות עברו לפחות 300 פלסטינים, רובם עם חיוך גדול, חלקם נבוכים, חלקם לא מעיזים להאמין שאכן יעברו ללא עיכובים נוספים.

שעה לאחר מכן כשנעמדו שוב עשרות אנשים לפני עמדות החיילים, חזר קצין המשטרה והעביר שוב דרך הפתח שבין העמדות, בזריזות ובסבר פנים יפות, פלסטינים רבים.