זעתרה (צומת תפוח), חבלה, חווארה, מעבר אליהו, עזון עתמה, צומת ג'ית, יום ב' 16.7.12, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
דפנה ש., נינה ס. ( מדווחת)
Jul-16-2012
|
Morning

06:10 עזון עתמה – אנשי "הנסן " בדיוק חוזרים מהעבודה ונכנסים לעזון. הרבה אנשים כבר עברו ומחכים בחוץ להסעות שלהם. בתור כ 100 איש. מפקד המחסום נגש אלינו ורוצה להראות לנו כיצד יש אנשים שעוברים בחורים בגדר והוא מוכן לרוץ ולתפוס אותם. לא ראינו תפיסה בפעולה, כל זמן המשמרת, למרות שמדי פעם החיילים רצו אך לא העלו שבח"ים בחכתם. יש 2 עמדות בדיקה בביתן וגם אחת מופעלת מחוץ לביתן על ידי חיילת שרושמת את פרטי היוצאים. הגדרזה מאוד מזרז את המעבר, חבל רק שב 06:25 היא הפסיקה את פעילותה. אמנם התור קטן מעט עכשיו אבל עדיין יש בו כ 70 איש המחכים למעבר. כאשר עזבנו לקראת 7 התור התקצר עוד יותר.

בעיה בגדר שתוחמת את שביל המעבר לקרוסלה, המווסת את מספר העוברים, לבדיקה. בקצה אחד היא קרועה ונופלת החוצה – זו לא בעיה רצינית כי אינה מאיימת על אף אחד אולם בקצה השני היא קרועה ונופלת פנימה לכוון האנשים העומדים בתור והם צריכים להחזיק אותה כדי שיוכלו לעבור במעבר ומכיון שהתור מתקדם לאט צריך להחזיק זמן ממושך. אף אחד ממפעילי המחסום לא שם לב לכך ואף אחד לא מתלונן. הבאנו זאת לתשומת לב מפקד המחסום בתקווה שיעשה משהו בנידון. מוכר הקפה הקטן מגיע מכוון עזון עם חבר אך לחבר, לאחר תשאול קצר, לא נותנים לעבור. הנייר שבידו אינו מספיק. לאחר דקה מגיע מהכוון שלנו אדם ((אביו) ומוכיח לחיילים שזה אכן בנו ושמותר לו להצטרף אליו בדרכו לעבודה והילד משוחרר.

06:40 התור התקצר מאוד,

בדרך הלאה אנחנו עוברות ליד היציאה מכוון שער תמר – שם מחכים אנשים  רבים להסעות. השער כבר נסגר (אמור להסגר ב 06:45).

07:05 שער חבלה – הראשונים יוצאים. בתור כ 40 איש וכל זמן שהותנו שם הצטרפו אליו אנשים נוספים. השומר חוזר ממשמרתו במשתלה עם עגלתו וחמורו – העגלה נבדקת, כאילו שמשנה לבטחון ישראל מה הוא מביא הביתה. בטוח שלא סחורה בכמות מסחרית שהרי אף אדם לא יקנה סחורה בישראל. המעבר אינו מהיר כבעזון אך עומד בקצב הרגיל  - עברו 35 איש ב 22 דקות.

07:45 שער אליהו - 2 מכוניות בבדיקה   3 מחכים בתור לבדיקה של הולכי רגל. לאחר שהם נבדקים עליהם ללכת סחור סחור סביב מגרש הבדיקה למכוניות מה שמאריך את דרכם ב כ 200 מטר לדעתי. נאמר לנו שזה כדי שלא יסכנו את נפשם במעבר ליד המכוניות.

צומת סרה/ג'ית - אין חיילים. יש בצומת גל-עד (חדש לפי מיטב ידיעתי) לגילעד זר המהלל ומקדש אותו. גם לאורך הדרך בהמשך על שלטי ההכוונות של מע"צ כתוב –נקמה ועוד מילים לזכרו של גילעד. האין זו השחתת ציוד ציבורי? גם בעליה ליצהר על השלט המוביל לשם כתוב    "מוות לערבים"  וכל הכיתוב בערבית מחוק. תלונה במשטרה על כך לבטח תיסגר ללא יכולת הוכחה או מחוסר עניין לציבור

08:10 חווארה – מעבר חופשי , יש רק חיילים בשמירה על הצומת ועל העליה להר ברכה.

08:45 צומת זעתרה/תפוח – חיילי מגב בעמדת השמירה. יש גם כלבנית. מכונית נשלחת למגרש החניה לבדיקה , על הנוסעים לצאת והנהג צריך לפתוח את כל מה שניתן לפתוח. לאחר 3 דקות היא משוחררת והחיילים חוזרים לצומת אך בינתיים לא עצרו עוד מכוניות רק התבוננו.