עזון עתמה, יום ה' 7.6.12, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נאוה א. ואסתי ו. מדווחת
Jun-7-2012
|
Morning

 

          

 

 

06.30  מאות מבקשי עבודה הצטופפו ואף אחד לא עבר.

שלא כמו תמיד היה שם כח אדם בגודל של 20 איש. אחד רב סרן , אחד סגן, שני רבי סמל ראשונים והיתר טוראים וטרשים.  החיילים נראו נבוכים ומבולבלים. בגלל הצפיפות והלחצים. 

אחד הפלסטינאים שבר יד.הוא פונה מהמקום לפני שבאנו. החיילים לא מדברים איתנו. שולחים אותנו אל הכביש , למרות שאנחנו עומדות מאחורי המחסום. בשלב מסוים הרס"ן נשבר וגילה לנאוה שאחד משני המחשבים נפל והמחשב הנותר עבד בקצב איטי במיוחד.  זה היה נורא לראות את כל  מבקשי העבודה הנואשים מצד אחד ואת כל הקבלנים המתוסכלים מצד שני  ואת כל הצבא ,על נישקו עומדים מבולבלים מבלי לדעת איך לפתור את בעיית הרישום של מבקשי העבודה. בעבר, כשנתקלו כוחותינו בבעיות, הם נעזרו בחיילים שרשמו את מספרי תעודות הזהות באופן ידני. זה ארך זמן  מיותר לנסות להסביר לרס"ן את הרעיון אך נאווה הצליחה לשבור אצלו את מחסום ההבנה  . מאותו רגע , הקצין התחיל בנסיונות , כמעט נואשים לשכנע את המפקדים שלו. משום מה התקבע באיזה שהוא מקום שרק למחשב יש סמכות לאשר יציאה .  בשעה  07.00 שאלנו את אחד הפלסטינאים שהצליחו לעבור באיזו שעה הגיע למחסום. הוא הגיע ב -05.20 .

בסופו של דבר  כנראה השתכנעו המפקדים של הרס"ן שאפשר לרשום באופן ידני והאנשים התחילו להפלט החוצה מהמחסום.  כשעזבנו את המחסום ב - 07.20  היתה זרימה שוטפת של עובדים.