בית לחם (300), מת"ק עציון, יום ג' 14.2.12, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
חנה ס. (מדווחת), אביטל פ. (נהג)
Feb-14-2012
|
Afternoon

 

מת"קinfo-icon עציון

 

14:30 ברגע שחנינו התקרב אלינו גבר צעיר בבקשת עזרה. הוא הגיש בקשה לאישור עבור אשתו להגיע לבית החולים אוגוסטה ויקטוריה לטיפול רפואי, אבל קיבל סירוב. מפני שלא הביא שום מסמך מבית החולים – זה לא היה מפתיע. יעצנו לו להשיג מסמך עם פרטים מלאים, ובמקרה שעדיין יקבל סירוב, נתנו לו מספרי טלפון של ארגונים שעשויים לעזור לו.

בנוסף, הוא סיפר לנו על אחיו, שלא הורשה להיכנס לישראל ע"י הביטחון, ולכן נתנו לו את מספר הטלפון של סילביה.

הסתבר ששלושה גברים צעירים שעמדו בסביבה אף הם מסורבי כניסה ע"י הביטחון, ולכן נתנו גם להם את מספר הטלפון של סילביה.

אישה התלוננה שכאשר הגישה בקשה לשלושה אישורים כדי להגיע לבית החולים – אחד עבור בתה החולה, והשניים האחרים עבור עצמה ועבור בת אחרת שלה שתלווה אותה – היא קיבלה רק שני אישורים, אחד עבור החולה ואחד עבור עצמה.

בפנים היה זרם רגוע של אנשים שעברו דרך הקרוסלה, רובם עבור אישורים מיוחדים. אחדים היו בדרכם למשטרה. זה חריג ששוטר זמין בשעות אחר הצהריים. החיילת בקרוסלה נראתה קשובה ואדיבה.

גבר מבוגר נכנס. הוא רצה לבדוק בקשר לקנס בשם בנו – אבל הוא ביקש מאתנו שנמתין לו. כשיצא לבסוף החוצה הוא אמר שהשוטר אמר לו לחזור בבוקר – ונראה שזה לא אכפת לו במיוחד. אבל הבעיה העיקרית שלו הייתה שהוא רצה אישור של "כמה ימים" כדי שיוכל להיכנס לישראל לחפש עבודה. הוא קיבל סירוב מפני שהוא קיבל כזה לפני שנה. בשיחה למדנו שיש לו הרבה קשרים במושבים, ולכן יעצנו לו לבקש מאחד הקשרים שלו להגיש בקשה לאישור עבודה עבורו. אבל גם נתנו לו את מספר הטלפון של המוקד, לייתר ביטחון.

 

16:15עזבנו.