זעתרה (צומת תפוח), חארס, חווארה, מעבר שומרון, עוורתא, יום ב' 5.3.12, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
מקי ש', זהבה ג' (מדווחת)
Mar-5-2012
|
Morning

מעבר שומרון                                                                                                               

11.30 – לאחר המעבר נסענו מזרחה ולכל אורך הכביש צעדו מזרחה פועלים פלסטינים, חלקם עם שקיות האוכל. כאשר עצרנו לבחור שעמד לבד והרים יד, מצאנו דובר עברית טובה  וביקשנו הסבר למצעד הפועלים הזה. תחילה ענה שכולם צועדים לשם "ספורט" – פרשנו זאת כציניות שמסתירה כעס. אח"כ טען שאין לו קשר עם שאר הצועדים משום שהקבלן "שלו" משום מה לא הגיע והיות ובעוד יומיים , בפורים, יהיה "סגרinfo-icon" לא נשארו לו מספיק ימי עבודה. הנחנו שזו גם הסיבה לקבוצות הפועלים הגדולות שצעדו. הבחור לא ידע לאן צועדים האחרים אך ביקש שנוריד אותו ליד צומת תפוח.

בשעה 14.00 בזמן שחזרנו באותו הצומת ראינו אותו יושב בצד הדרך. לא סמכנו עוד על תשובותיו וגם נאלצנו למהר.

כפל-חארס                                                                                                                

11.45 -  אין מתפללים ליד קבר יהושע אבל פגשנו קבוצת צעירים שהיו ביניהם דוברי עברית. הם סיפרו על חדירת השב"כ שבוע לפני כן, בלילה, למאפייה המקומית בה עבדו שני צעירים תאומים. אחד מהם נפצע בראשו ועם שבר בגולגולת נלקח לבית חולים וחזר לפני יומיים ואילו אחיו נלקח באותו לילה ועדיין לא חזר.

מכפר חארס הסמוך נלקחו 11 נערים בגיל 16-17 באשמת זריקת אבנים. הם מציינים שמי שמגיע אליהם שוב ושוב מן השב"כ הוא תמיד אחד שכבר כולם מכירים ושמו "חבר".

צומת תפוח - זעתרה                                                                                                               

12.30 – על הכביש נוסעות הרבה משאיות ישראליות מערבה טעונות אבנים. בחניון עומדות שלוש מכוניות פלסטיניות וחיילי משמר הגבול לידם. דיברנו עם הנהגים שטענו שאין הם יודעים למה "בחרו" דווקא בהם. שאלנו את אנשי משמר הגבול והם ענו שעל הנהגים לחכות עד שייחקרו על ידי השב"כ.הנהגים עצמם לא נראו מודאגים, הם מכירים את התופעה וזה כבר קרה להם בעבר. כאשר עברנו שם בשעה 14.00 הם כבר לא היו שם.

חווארה

12.40 -  חילופי משמרות של החיילים שמגיעים בג'יפ. מפקד המחסום רץ אלינו להבהיר שאסור לנו לעמוד שם (בכניסה לחניון הגדול הנטוש) ושזהו שטח צבאי. ראינו כיצד עצרו מונית בדרכה אל שכם והוציאו משם בחור צעיר. המונית נסעה, הבחור הראה ת.ז. והמשיך לדבר עם החיילים . מה זה אומר?  חוץ מזה התנועה הייתה חופשית.

עוורטא

12.50 – אין מכוניות ולא ראינו היום אף משאית פלסטינית. כאשר שאלנו בכפר נענינו שבגלל הגשם (לא ירדה אף טיפה, מזג אוויר אביבי) לא עובדים. כן ראינו שדות כלניות יפים באזור המט"ק.

13.25  - הודעה טלפונית מדאיגה (פרטית) אלצה אותנו לשנות תוכנית ולשוב ארצה.