דרום הר חברון, חברון, יום ג' 14.2.12, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
ציפי ג' ויהודית ק' (מדווחת)
Feb-14-2012
|
Morning

 

 
יצאנו מאוחר וכבר עברו כל הפועלים במחסום מיתר\סנסנה.
כביש 60 היה מאוד שקט ולא ראינו אף חייל בדרך.

 

חברון

חברון הייתה שקטה מאוד גם היא. במהלך סיור לאורך רח' שוהאדה, מול בית הדסה, חייל עיכב שני נערים - אולי בני 14 - העמיד אותם כנגד הקיר וערך עליהם חיפוש גופני, לא עדין, ממש כמו בסרטים. כשראה אותנו החייל שחרר אותם וניהלנו שיחה קצרה וחביבה מלאת חיוכים והמשכנו לעלות ברחוב. במחסום תרפ"ט מצאנו מתנדב מהמלווים האקומנים שסיפר לנו שאכן חיילי גולני אכזרים - למשל יום אחד עצרו קבוצת ילדים בגיליי 6-14 והרחיקו את הצופים הבינלאומיים אל תוך סמטה צרה כך ששמעו את בכי הילדים אבל לא ראו את הנעשה. הוא גם סיפר שבאופן חריג מפקד המת"ק התקשר להתנצל על הנעשה!  עוד סיפר שבתרקומיא יש בעיות בבוקר ושוב נחשול של אנשים שמצטופפים במעברים. אין שם שרותים בחוץ ואלה שבפנים במצב מחפיר.
ליד תל רומיידה הבודקה של החיילים עברה לקרן הרחובות מול העליה ושני חיילים שם עשו את עצמם שתקנים (אבל אחר כך אחד אמר בתגובה לשאלה שהוא מקווה להשאר בחברון הרבה זמן).

אי-אפשר עוד להיכנס לרחבת גוטניק\עבד עם רכב ולעלות בציר המתפללים ברכב. צריכים לנסוע מסביב ולחנות בצד ליד בודקת המג"ב. עבד ספר על קנסות  של 250 ש"ח לעברייני תנועה. למעלה, בכניסה\יציאה לציר המתפללים יש שלט שמכריז שהכניסה היא רק ל"מורשים" . 


 

כביש 317

חזרנו דרך כביש 317 וחירבת אום פקאר הכפר  שנהרס בו המסגד, בתים, עמודי חשמל ונעצרו שתי בנות לפני כמה שבועות.  דיברנו עם אבי משפחת הבנות קצת וגם עם הבנות אך מה לעשות, המצב לא השתפר. הכפר הוא בלי מיים וחשמל - ראינו אישה חוזרת מהבור עם פח מיםinfo-icon גדול על הראש.  יש לציין שהרבה ארגונים - רבנים, יש דין, וקבוצת הכפרים של אהוד קריניס בקשר עם האנשים אך כדאי להיכנס מפעם לפעם כי האנשים ביאוש מוחלט.