ג'בע (ליל), חיזמה, עטארה, קלנדיה, יום ד' 24.6.09, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
איבון מ' ודניאלה י' (דו"ח משותף)
Jun-24-2009
|
Afternoon
Seriously? Does this make us safer?

                          
      15.45 מחסום חיזמה. נמצא בקצה הצפונית של התנחלות/שכונה פסגת זאב, בירושלים "רבתי" (ANNEXED).  נכנסים במחסום זה לירושלים בעיקר מתנחלים שבאים מההתנחלויות שמסביב לכביש 60 בגדה הצפונית. המחסום מאויש ויש בדיקה של מכוניות. אין פה מעבר להולכי רגל פלסטינים. פלסטינים עם אישורים עוברים אך ורק בקלנדיה.  עוברות רק מכוניות עם לוחיות צהובות.

              בכיכר בכניסה להתנחלות אדם, בהצטלבות עם כביש 60, פקק התנועה היומיומי. כל התנועה של תושבי הגדה מתנקזת לכביש 60 וכביש 60 צר מדי.

              מחסום עטרה: למרות שצה"ל הצהיר שמחסום עטרה הוסר, כל האורות דולקים והגנרטור פועל, והמתקנים והאנטנות במקום. כרגע, המחסום לא מאויש. בזמן הצפייה שלנו, ג'יפ משורין נכנס למחסום למשך כ-5 דקות וחזר לכביש 465. יש תנועה ערה של מכוניות פלסטיניות שיוצאים ונכנסים לרמללה בכניסה הצפונית. אנשים שמחים ומנפנפים ידיים ברוח טובה, הפעם לא כועסים עלינו ולא אומרים לנו "מה אתן שוות". צילמנו ואיש לא סילק אותנו.

              דרך שתי נקודות עובר רק קו ישר אחד: הדרך הקצרה ביותר מכביש 465 לביר זית ולרמללה עדיין חסומה על ידי בלוקים מבטון מצד ביר זית, ומצד 465 באבנים ופסולת. פלסטינים לא מעיזים כנראה לפנות בעצמם את הדרך שחוסכת את העלייה התלולה והמיותרת דרך מחסום עטרה.

              שער הברזל שחסם בין כביש 60 וכביש 449 שמובילה לכפרים סילוואד ועין יברוד -  נפתח לפני יומיים. התשתית לסגירה נשארה. לפי דיווח תושב אחד, האנשים לא מנסים  לצאת דרך השער הפתוח כי חוששים שהצבא יתפוס אותם בכביש 60.

              מחסום ג'בע מאויש. כשעברנו בחזרה בשעה 17.30 לא בדקו.

              בין קלנדיה לג'בע פקקים כי כל המכוניות היוצאות ונכנסות לרמללה צריכים לעבור בכביש העוקף הזה הצר ביותר, עם מסלול וחצי (אי אפשר לדבר אפילו על 2 מסלולים).

              קלנדיה: צלמנו את המודעה שמחייבת כל פועל לעבור פעמיים ביום את המחסום (ביציאה מקלנדיה בבוקר וחזרה דרך קלנדיה בערב) כדי לוודא שפועלים פלסטינים לא ישנים בתוך ישראל.  אנשים רבים יושבים ומחכים לאוטובוס שיחזיר אותם לשכם. הם מספרים שהם עובדים במודיעין, בירושלים ובעטרות. מארבע בבוקר הם בדרך. מעתה עליהם לחתום בבוקר ובערב במחסום. יש להם רישיון שהיה לשעות שבין 5 בבוקר ועד 19. עוברים יום יום כשלושה ארבעה מחסומים בדרך הלוך ובדרך חזור. הם סיפרו שהמחסומים בחווארה, זעתרה  וטייבה לא הוסרו.