עטארה, קלנדיה, יום א' 8.8.10, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
רוני המרמן ותמר פלישמן (מדוחת וצלמה)
Aug-8-2010
|
Afternoon
Seriously? Does this make us safer?

 

*"גדוד שחם - עוצמה אנושית"


מחסום קלנדיה: כמו שקט של לפני, כמו בשורה על סופה קרבה שאין יודעים מה טיבה ומהיכן תפתח.

הגדרות הסוגרים על המקום והחומות שהוגבהו לקראת ימי השישי של חודש הרמדאן שיחל השבוע -  המבשרים והמאיימים.

מכרנו האמון על הכוונת התנועה מרמאללה ואליה סיפר שבצהרי השבת מנע מרכב ישראלי שנוסעיו לובשי המדים להמשיך ולנסוע לכוון מחנה הפליטים קלנדיה. הוא צעק לעברם, הסביר כמה מסוכן עבורם וקרא להם לבצע פרסה מהר ככל האפשר. "הם חשבו שהם על הדרך לפסגת זאב. אבל אני", אמר האיש, "אכפת לי מכל בני האדם. אם הם היו נכנסים למחנה הפליטים - זה היה רע לנו ורע לכם".

הוא גם סיפר שלפני שבועיים הציל בחור יהודי דתי על אופנוע, שיעדו היה ההתנחלות כוכב יעקב,  מלבצע טעות דומה.

ואנחנו חשבנו על התועלת שבמחסום ג'בע, זה המאויש כל שעות היממה לשם "נוהל סלקציה", בו עוצרים יהודים (בלבד) ומונעים מהם המשך נסיעה מערבה.

מחסום עטרה/ביר-זית: ממראהו של חייל לבוש אזרחית שהבליח לרגע לעינינו ושב ונעלם בסתר המבנה הפאלי המזדקר, ומחלונות המגדל הריקים מנוכחות המוצבים במחסום, הבנו שגיבורי החייל, אלו שסיסמתם מוטבעת על דגל יחידתם: *"גדוד שחם - עוצמה אנושית" נחים לקראת פעילותם הלילית החשובה,  שהיא כמסתבר מתלונות שהתקבלו: מניעת שינה לאורך שעות הלילה מתושבי הכפר ביר-זית שלעברו מופנה הרמקול הקבוע בראש העמדה, ע"י השמעת מוסיקה מחרישת אוזניים המשודרת למרחקים.

במשך מחצית השעה בה שהינו בסמוך, מתוך מרבית הרכבים הפלסטינים שחלפו על פנינו זכינו לברכות, לנפנופי ידיים אוהדים ולחיוכים שהתפשטו למראינו לרוחבם של פני האנשים.

לעצור במקום לשם שיחה לא העז איש מהעוברים. הפלסטינים נוהגים לחלוף על פני המחסום תוך שהם מאטים לפני קו המחסום ומשהם נוכחים שאין חייל עוצרinfo-icon בעדם, להאיץ ולהיעלם, מברכים את גורלם ששפר עליהם הפעם.