חיזמה, עטארה, קלנדיה, יום א' 26.9.10, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
משקיפות: תמר פ., ליאת ג. ופיליס ו. (מדווחת)
Sep-26-2010
|
Afternoon
Seriously? Does this make us safer?

ערב "סיום הקפאת הבנייה (כביכול)" ואולי גם סיום המשא ומתן עם הפלסטינים...

 

15:15, קלנדיה:  הוטל סגרinfo-icon על שטחים לכבוד חג הסוכות.  המעבר במחסומים מותר רק לבעלי תעודות כחולות ולפלסטינים בעלי מעמד של "איחוד משפחות".  היו מעט מאד אנשים בקלנדיה אחה"צ.  בעלי הדוכנים במקום דיווחו שכך היה כל היום.  רק שני מעברים היו פעילים.  באקוואריום שבין מסלולים 4 ו-5 ישבה חיילת שטיפלה רק בבאים למת"ק (שלא לא היו בנמצא באותו הזמן).

לקראת 15:30 גברה התנועה מכיוון רמאללה לתוך ירושלים ונוצרו תורים בשני המעברים הפתוחים.

טלפנתי לחמ"ל וכפי הנראה הם ארגנו פתיחת מסלול נוסף, מס' 4 .

נעמדנו באחד התורים לעבור במחסום.  ליאת עברה ראשונה וכשהציגה את תעודתה לחייל, הוא סירב להעביר אותה ופתח בצעקות שהיא באה משטח א', האסורה לכניסת ישראלים, מה שלא היה נכון.  רק כאשר תמר הגיעה והסבירה לחייל את המצב (ושהוא לא מבין ולא מכיר את מפת האזור) נאות לפתוח לפנינו את המעבר.

עזבנו את קלנדיה לקראת 16:30 ונסענו בכביש 60 לראות אם קורה משהו בשטחים.  נסענו עד עטארה ולא ראינו פעילות יוצאת דופן וגם לא כלים כבדים בכבישים.  החיילים בפילבוקס ירדו לקראתנו להזהיר אותנו לא לצלם (למרות שזה מותר).  הם מאיישים את העמדה שלהם במשך 4 ימים רצופים ורק אז מתחלפים.  הם ספרו שאינם מפעילים את המחסום אלא במקרה של התראות ופגיעות (מה שהתברר כלא נכון לפי הכתבה המצורפת  שמראה שמחסום עטארה נסגר גם כדי למנוע  כניסה לנבי סאלח ואולי בעוד מקרים).

 

מעטארה נסענו לאדם-שער בנימין.  הסתובבנו בהתנחלות כ-20 דקות.  היה די מאוחר ואנשים כבר גמרו לעבוד, כך שלא ראינו בנייה ולא הכנות לכך.

 

חזרנו לירושלים דרך מחסום חיזמה.