ריחן, שקד, יום א' 2.10.11, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
רותי ת. ויוכי א. (מדווחת)
Oct-2-2011
|
Morning

 

7:00 מחסום שקד/טורה

היום הראשון לשעון החורף. אנחנו מגיעות למחסום שנפתח כבר בשעה 6:00 והתנועה בו ערה. אומרים לנו ששעות הפתיחה הן: 6:00-10:00 ו- 12:00-20:00 

7:10 מגיע המיניבוס עמוס בילדים. עוברים בתהליך הרגיל, רק בדיקת ילקוטים. את המכונית לעומת זאת בודקים היום ביסודיות.

יש תנועת מכוניות משני הצדדים.

שביל התיל צר ויש מי שעובר על הכביש, לא בתוך השביל. לא מעירים לו על כך. גם בעל החמור עובר בכביש.

מגיעות שתי נשים, אם ובת (בהריון)\ ועוברות בשביל לביקורת. אחרי דקות אחדות הן חוזרות ומספרות כי הבת לא הורשתה לעבור. הן מראות את האישור הרשמי ובו  מצוין שמשך שנתיים עד אתמול היא היתה זכאית לעבור. בגלל החגים הרשיון לא חודש. צריך להתקשר למת"ק ולחכות לתשובה.

אנחנו מבקשות את החיילים להזיז את גדר התייל ולהרחיב את השביל, כי שמלותיהן של שתי ילדות נתפסו בגדר. להפתעתנו חייל מגיע ומזיז את הגדר כך שהמעבר נוח יותר.

7:55 אנחנו עוזבות.

8:00 מחסום ריחן/ברטעה.

משאית אשפה ענקית, כפולת עגלות, בעלת לוחית זיהוי ישראלית, חוסמת את מעבר כלי הרכב הישראליים לכיוון הגדה. האחראי בביתן הבידוק הקטן לא התיר את מעברה. לבסוף היא שבה על עקבותיה בסיבוב פרסה גדול ולאחר שהנהג הצטייד כנראה באישורים המתאימים חזרה המשאית ונכנסה לגדה לפרוק שם את מטענה, שסירחונו השתלט על כל מתחם המחסום.

בצד מרחב התפרinfo-icon שישה מיניבוסים מחכים לנוסעים. ממולנו חמש מכוניות יוצאות מהבידוק. במקומן נכנסות חמש אחרות, שתיים יצטרכו לחכות לסיבוב הבא. גם חמש משאיות מחכות לבדיקה. בשרוול מעט פעילות.

8:30 עברנו לחניון הפלסטיני, מגרש החניה מלא. בחוזרנו שואלת אותנו הבחורה שבביתן אם "לקחנו משהו". אנחנו עוזבות.