ירושלים, יום ו' 26.8.11, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
מילי מ' , עדית ד' , זיוית נ' , אביטל ט' ( מדווחת )
Aug-26-2011
|
Morning
Seriously? Does this make us safer?

העיר העתיקה , שער יפו ורחוב השלשלת

יום השישי הרביעי של הרמאדן

 

11.30 – 12.00

זהו יום שישי האחרון למשמרותינו בחודש הרמאדן

ראינו הרבה . כדברי ז'אן דניאל , ....."מצאנו אחווה והילולה , שלשמחתנו עדיין קיימים בעולמנו , אך ראינו גם אלימות האוכלת את עצמה , עולם טוטליטרי ותוקפני שוויתר על מופתיו "...

ושבוע לאחר יום שישי האיום חזרו השקט והשלווה לשרור בסמטאות ובכניסה למסגדים שבהר הבית .

השבוע נראה שפחת מספר  ההולכים לשער יפו ,למרות החגיגיות המיוחדת של יום זה .כפי שחיות  כאן בצמידות  קהילות כה שונות זו מזו , כך גם הידע והזיכרון אינם עוברים את החומות הסמויות מן העין . הענישה הקולקטיבית של יום שישי שעבר , הזעם והאימה , נשארו רק בזיכרון הפלסטיני ואצלנו .

בקצה מרכז הקניות השוקק של ממילא , ברחבה שמול שער יפו , מכין צוות אנשים אירוע עם במה , רמקולים ודוכני שתייה . במדרכה שמעליהם , במרחק של כעשרים מטרים , הולכים המתפללים בעיצומו של יום צום .

עלינו לחזור ולציין שלפני שבוע התקיימו הבדיקות המקדימות בשער שכם ולא בשער יפו .  הבאים משער יפו המשיכו כרגיל בדרכם ורק בכניסה להר הבית הודיעו להם על השינוי .

השתלבנו בין ההולכים וזרמנו לאורך רחוב דוד והשלשלת , כמו בשבוע שעבר . ההבדל היחיד היה כשמספר  מועט של חיילים , פחות מעשרה ,  היו שעונים בשקט לקיר בשני מקומות בלבד.

בכניסה להר הבית עצרו אותנו מספר שוטרים שכל תפקידם היום היה למנוע את הכניסה מתיירים מזדמנים שאינם מוסלמים . הכל נעשה באדיבות ובסבלנות , המתפללים הלכו במהירות פנימה והתיירים הושגו לאחור.

עמדנו ליד המחסום ,  כחמישים מטרים קדימה מאותה סמטה הפונה לכותל , שם עצרנו לפני שבוע בשל הצפיפות והדוחק וכשהתפילה החלה נותרו בחוץ כה רבים וזועמים .

שכן מאחד הבתים בסביבה מספר על קבוצת בלשים ממשטרת הקישלה שפלשה ללא כל צוו לביתו של שכן אחר , הפכה את כל הבית ואחד הבלשים הכניס לכיסו מצלמהinfo-icon יקרת ערך . אין בפני מי להתלונן , יש להם נסיון מר עם מח"ש ובכלל , למי יגישו את התלונה , למשטרת הקישלה?

עם קצין המשטרה האדיב ניהלנו שיחה על אירועי השבוע שעבר , על מערכת ההחלטות שיכולה להביא לתוצאות כה איומות . לדעתו החלטה מסוג זה מתקבלת לאחר חשיבה ואינה כה ספונטנית ( מה יש לחשוב אחרי 44 שנים? ).

עם תחילת התפילה , ב -13.00  , חזרנו בסמטאות השקטות שכמעט התרוקנו  עד לרחבת ממילא , שם ההכנות בעיצומן לאירוע הקיץ של העירייה  ,עם מוזיקה , שתייה ומצב רוח טוב.

 
 
.