קלנדיה, יום ד' 24.8.11, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
חנה ט', דניאלה י' (רשמה)
Aug-24-2011
|
Afternoon

16:15-17:45

בדרך לעטרות בכביש 443 פרויקט בניה מאסיבית בשם "פרויקט מחלף 4-20," לא ברור לאן הוא מתחבר.

טינופת בדרך ממגרש החנייה למחסום.

בסככה ריח חריף של שתן.

טור של מכוניות לכיוון רמאללה. השער לא-רם נפתח, שני מג"בניקים משגיחים. אמרו לנו שפותחים כדי "לשחרר לחץ מכביש 60". רבע שעה אחר כך השער נסגר,  לקראת סיום הצום, שיהיה עוד קצת לחץ.

הכיכר הצפונית: ילדה כבת שש מוכרת מגבונים.

מסלול המיניבוסים לירושלים חסום בבלוקים לאורכו ולרוחבו. נהג מיניבוס אומר: סוגרים לרגל הרמדאן "כדי להקשות". התור לירושלמים אינו פועל, "טפשות" אומר הנהג. כולם מתנקזים לתורים בקרוסלות.

החייל באקווריום קורא עיתון.

ליד החניה מספרים לנו שברמדאן המצב יותר גרוע. "בבוקר החיילים מוציאים להם את הנשמה. אנשים ממהרים לעבודה והתור מגיע לחניה. "

בכיכר, לדבריהם, מעמידים ניידת ומתחילים לבדוק רכב אחר רכב והפקק מגיע עד כביש 443. "החיילים אוכלים ומעשנים ולא איכפת להם. הם לא יודעים מה זה רמדאן." החייל בבודקה אומר שהחיילים אינם אוכלים ואינם מעשנים בנוכחות הפלסטינים בזמן הרמדאן.

אחד הממתינים לפתיחתה של הקרוסלה מספר לנו שקיבל אישור ליום אחד להגיע לירושלים מן השעה 12 ועד לשעה עשר בלילה. אבל עד שהוא הגיע הביתה התקלח והחליף את בגדיו כבר עבר היום.

ביום שישי סוגרים את מגרש החניה. בלילה גוררים רכב שנשאר. אדם חוזר מן העבודה ב-11 בלילה אינו מוצא את הרכב ואין לו את מי לשאול. החיילים אומרים שמחלקים הודעות בעניין סגירת החניה, חלקן עף ברוח ולא כל אחד קורא אותן.

17.45 שרוולinfo-icon 4  אנשים אומרים שהם מחכים כבר עשר דקות והקרוסלה אינה נפתחת. התור תקוע ומתארך.

ביציאה מן המחסום לכיוון ירושלים שלטים: "שהות נעימה ובטוחה" , "שמור על הסדר והנקיון".