בית לחם (300), מת"ק עציון, יום ד' 17.8.11, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
יעל י. אילנה ד. (מדווחת)
Aug-17-2011
|
Afternoon

הכניסה לחוסאן, מת"קinfo-icon עציון, אפרת מחסום 300

14.00 – 17.00

כביש 60, כניסה לאל חאדר וחוסאן

כביש 60 בכיוון דרום היה חסום כולו אחרי המנהרה השנייה. כל המכוניות נבדקו, אבל העיכוב היה לא יותר מחמש דקות והבדיקות לא ממש יסודיות.

מוניות רבות חנו מול המעבר התת-קרקעי לאל חאדר (ליד חוסאן) בו האבק הוא בלתי נסבל. הנהגים טוענים שהצבא לא מאפשר לזפת את המעבר מ'סיבות בטיחותיות', ש"הרי הנהיגה תהיה אז מהירה מדי ומסוכנת". בינתיים האבק המועלה על ידי המכוניות יוצר זיהום סביבתי מיותר.

מת"ק עציון

במת"ק היה רק אדם אחד שהיה זקוק למשטרה, אבל על אף העובדה שהשוטרים אמורים להיות במת"ק בימי רביעי עד 5 אחה"צ, כולם כבר עזבו ונאמר לו לחזור ביום ראשון. הוא סיפר לנו סיפור ארוך על כך שמאז מאי לא חודש אישור העבודה שלו כי מישהו השתמש בשמו ובפרטיו בכדי להיכנס לישראל. הוא נשלח הלוך וחזור במשך חודשים אפילו שנעזר בעורך דין, בכדי לברר את העניין. עכשיו שנאמר לו שהעניין הובהר עדיין הוא זקוק לעוד אישור של המשטרה. הצענו לו להתקשר לחיה אם עדיין לא יקבל אישור זה ביום ראשון. אחר כך קרא לבן דודו, שגם הוא היה במת"ק, וזה סיפר לנו שיש לו הרבה ילדים קטנים שאינו יכול לפרנסם כי מזה ארבע שנים אינו עובד. הסיבה היא שמישהו הלשין עליו שהוא פעיל חמס, זהו שקר. יש לו רק עבודות מזדמנות שמהן הוא לא יכול לפרנס את משפחתו. הוא "בילה" את כל היום בציפייה להיפגש עם מישהו משירותי הביטחון אבל עזב מבלי שנאמר לו משהו. הוא ינסה ליצור קשר עם סילביה שאולי תוכל לעזור לו.

אפרת ומחסום 300

בחיפוש אחרי התרחבות נוספת בראש גבעה שעליה מתנוסס דגל ענקי, בכניסה הצפונית של אפרת, החלטנו לחזור דרך ההתנחלות ונכנסנו בכניסתה הדרומית. חזרנו והתפעלנו מהתשתיות ומהגינון המטופח. נסענו ונסענו צפונה בדרך שנראתה אינסופית עד שהגענו ליציאה מההתנחלות והשתלבנו בכביש 60 בצומת אל נשאש שבאופן מפתיע עמדו בו רק מכוניות מספר שחיכו להיכנס לכביש.

לא ראינו שנעצרו אוטובוסים על ידי חיילי מג"ב ליד מחסום 300 שנראה ריק מאדם. תמהנו מה הם ערמות העפר הגבוהות והכלים הכבדים העומדים צפונה למחסום. האם יהיה זה מסוף חדש רק לתיירים או שמא זה בסיס להתרחבות נוספת של הר חומה?