בית לחם (300), מת"ק עציון, יום א' 10.7.11, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
מיה בר-הלל, נאוה דקל (מדווחת)
Jul-10-2011
|
Afternoon

מחסום בית לחם

מת"קinfo-icon עציון, 15:45: באולם מחכים מעל ל-20איש. בדיוק כשהגענו אחד מהם עזב בכעס וטען שזו הפעם החמישית שהוא מגיע עם בנו להוציא לו כרטיס מגנטיinfo-icon. אנחנו אכן זיהינו אותו ממשמרות קודמות.

רוב האנשים מצטופפים על יד הקרוסלה - כמו תמיד.

ההיבט החיובי הוא שהמת"ק נקי, ממוזג, יש הרבה מקומות ישיבה ואפילו האינטרקום עובד.

החיילת עונה לנו וגם להם בנימוס.

ההיבט השלילי מתבטא בכך שאנשים מחכים במשך שעות ואז הם נשלחים הביתה מבלי שקבלו שירות.

היום החיילת הודיעה להם כבר בארבע וחצי שהמחכים לא יתקבלו.

לשאלתנו היא אמרה שיש הרבה אנשים בפנים ושזו הוראה של הקצינה.

לבקשה לדבר עם הקצינה היא ענתה שהיא בישיבה.

אמרנו לאנשים שנחכה אתם עד שהאחרון יעזוב והצענו להם להשאר במקום עד שיכריחו אותנו לעזוב.

אבל הרוב עזבו ובחמש נשארו רק שניים. דברתי בטלפון עם דני ס. על מה שאנחנו רואות במת"ק כמעט בכל משמרת.

הוא הסביר שמשקיע הרבה מאמצים במתן שירות הוגן לבאים. הסברתי לו שבעינינו חייב להיות כלל ברור שמי שמגיעבזמן חייב לקבל שירות באותו היום, ושהמקום צריך להשאר פתוח עד שהאדם האחרון שהגיע בזמן מטופל.

אחרי הכל אנחנו מחייבים את הפלסטינים ללכת עם התעודות ולפחות אנחנו חייבים לספק להם את השירות בצורה הוגנת. דני הבטיח לבדוק את האפשרויות אך סירב לבקשתה של פלסטינית שרצתה לצרף את בתה לטיול בגליל ביום שלישי לבוא מחר בבוקר, וטען כי מחר יהיה גם כן עמוס כי זה יום של בית לחם.

בחמש הגיעו קצינה וחיילת ודרשו מאתנו לעזוב את המקום. כשדברנו אתן על האפשרות לעזור היום בכל זאת לשניים שנשארו במקום הן הביטו בנו בתדהמה: "יש לנו לוח זמנים" , "מגיע לנו ללכת לאכול ארוחת ערב, אנחנו גם בני אדם". הקצינה הבטיחה לאחד מהם שאם יבוא מחר בשמונה בבוקר היא תקבל אותו.

 אכן מגיע להן לסיים את המשמרת וללכת לאכול אבל האם הן רואות את האנשים שהן אמורות לתת להם שירות? אלו שבאים מרחוק, לפעמים ברגל, מבוגרים וילדים מחכים שעות במת"ק מבלי לדעת אם יקבלו אותם וודאי שלא אם יקבלו את האישורים המבוקשים. האם הם חושבים על כך שעוד רבע שעה תוכל לחסוך מהם לחזור כעבור שבוע לעוד יום כזה? האם הם חושבים על העלבון והתסכול שמצטברים אצל אלו שמחכים שעות ונשלחים הביתה מבלי לקבל שום התייחסות? נראה שניתן למצוא פתרונות לבעיה אבל חסר רצון טוב וראיה של האחר. לפלשתינאים אין ברירה והם יחזרו שוב  ושוב כדי לקבל אישור שיקנה להם מידה מסויימת של חופש תנועה.

 

17:45מחסום בית לחם:תנועה דלילה של חוזרים. המעבר לוקח פחות מדקה.