מת"ק עציון, יום ג' 29.3.11, אחה"צ

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Tags: 
Observers: 
יעל ל.י, חנה ס (מדווחת), אביטל פ. (נהיגה)
Mar-29-2011
|
Afternoon

14:55:

מישהו חיכה במכונית לחברו שהיה במת"ק מהבוקר לקבלת כרטיס מגנטיinfo-icon. לאחר כחצי שעה ראינו אותו יוצא. חדר ההמתנה היה ריק. במשך ביקורנו הגיעו שני אנשים לקבלת רישיונות מעבר.

15:10

הגיעה אישה, שנראתה כמתנחלת, עם פלסטיני (כנראה עובד שלה ) בקשר לרישיון. כמצופה החיילים קיבלו אותו מיד. בינתיים אנחנו שוחחנו עם האישה. היא תושבת אפרת ובשל הקרבה למת"ק היא יכלה לבוא עם הפלסטיני. היא עובדת סוציאלית במרכז לילדים ולהורים ממשפחות הרוסות בירושלים. האיש שבא עימה עובד שם כבר 12שנה בעבודות ניקיון, לעיתים בבישול, ובעבודות שירות. המרכז פתוח 24 שעות, 7 ימים בשבוע. רישיון העבודה של הפלסטיני בתוקף אבל הוא זקוק לבול מיוחד המאפשר להיכנס לירושלים גם כשיש סגרinfo-icon – למשל בפסח הקרוב.

עד עכשיו היה קצין שהכיר אותו ותמיד נתן לו לעבור. עכשיו יש קצין חדש שלא מכיר אותו.

לאחר זמן מה האיש יצא מהמשרד ללא הבול המבוקש. העובדת הסוציאלית התקשרה פעמיים לברר ונאמר לה שמישהו יבוא להסביר את סיבת הסירוב. הגברת נאלצה לעזוב על מנת להוציא את בנה מהגן. אנחנו מילאנו את מקומה בניסיון לתקשר עם החיילים. ניסינו לברר את הבעיה דרך המוקד. צלצלנו פעמיים ובכל פעם נאמר לנו שהעניין בטיפול.

16:40

נכנסנו לחרדה בידענו שהמקום עומד להיסגר. לאיש אמרו - "ת ע ס ו ק ה , ת ע ס ו ק ה". לבסוף הבנו, משני החיילים, כי האיש הגיע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון!!! במקום אליו פנה בקדמת הבנין עוסקים רק ברישיונות מעבר בעוד שהוא היה צריך לגשת לחלון אחר שמאחורי הבניין, ורק מחר בבוקר.

16:50

הגיעו קצין ושני חיילים לסגור את המשרד. הקצין הדגיש כי כל 'קבלן ' יודע איפה ואיך ניתן להשיג רישיונות עבודה, כך שאם האיש בזבז את כל אחר הצהריים זו אשמת הקבלן.

כל שיכולנו לעשות עבורו בסיטואציה הנוכחית זה להציע לו הסעה לבית-ג'אללה. מישם הוא יוכל להגיע לביתו שבבית לחם.

ידוע לנו כי ביום חמישי הוא עדיין לא הצליח להשיג את הבול המבוקש. העובדת הסוציאלית אמרה שהיא תלך איתו שוב. היא אפילו הציעה שתלך בעצמה. כפי הנראה היא לא מבינה שבמקרה כזה הוא יישאר בלי רישיון עבודה ליום-יומיים ובמה זה כרוך.