בית יתיר, דרום הר חברון, יום ד' 9.3.11, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
מיכל צ', יהודית ק' (מדווחת)
Mar-9-2011
|
Morning

פגישה עם מנהל מעבר בית יתיר, מוטי

בעקבות התצפית של פטי ויהודית במעבר מצודת יהודה\בית יתיר ביום שני 7.03.11 קבענו פגישת הבהרה עם מוטי, מנהל המעבר.  נכחו בפגישה:  מיכל, יהודית (מדווחת)  מטעם מחסוםווטש  ומוטי, זכי ויהודה מטעם מנהלת המעברים.

רקע: יזמנו את הפגישה בעקבות מידע מנציג האו"ם, חמד קוואסמה, על כך שיש עיכובים של ילדים מחמולת אבו ק'ביטה העוברים מהמובלעת בגדר הבטחון ליד בית יתיר לבית הספר באיזור C (ראו דו"ח מיום 07.03).
מוטי הסביר לנו באריכות על מאמציו לשפר את תנאי המעברים.  בנוכחותנו הוא דיבר עם הצוות במצודת יהודה ולטענתם הילדים עוברים בבוקר בדרך לבית הספר בלי בדיקה ולא מעכבים אותם פרט לוידוא שהאישורים בידיהם בשביל הבדיקה בשובם. קורה שחלק מהילדים מגיעים באיחור למעבר, מה שגורם לאיחור לביה"ס ללא קשר לבדיקות. בדרך חזרה בודקים את התיקים גם ברנטגן וגם ידנית כי לדבריו של מוטי הם אוספים אמל"ח מפעם לפעם - לא ברור אם מוצאים אותו או אם מישהו נותן להם אבל אסור שיעבירו את זה לתוך ישראל.  הוא הסכים שבדיקה במשך 25 דקות ארוכה מדי וידאג שזה ילך יותר מהר.  בניגוד למה  ששמענו מהפלסטינים, אין לטענתו בדיקות פולשניות כגון הפשטה - פרט לפעמים, להורדת מעיל. אין מגבלות על העברת סחורות, פרט לסחורות בכמות מסחרית. אין מעבר לחמורים עפ"י הוראות מגבוה, מה שלפעמים מעכב את הילדים בבוקר כשהם מגיעים על בהמה. טרקטור מותר באישור. הוא ציין שיש מתיחות בין המשפחות בכפר - דבר שלא קשור למעבר הילדים. מוטי איש קורקטי ומנומס שאכפת לו מסדר וניקיון והעברה מסודרת של אנשים. הוא כנראה לא מודע או מתעלם מההבדל ביחסי הכוחות בינינו לבין הפלסטינים ולעלבון הטמון בעצם קיומה של הגדר שלכדה את הילדים והוריהם במצב בלתי אפשרי. גם הכפר וגם בית הספר נמצאים באמצע שום מקום והמצב שם הוא אבסורדי ביותר. החלטנו להמשיך לעקוב אחר הנעשה במעבר ויש לקוות שהדברים אכן יתנהלו ביעילות ואנושיות כמו שאמר מוטי. הוא גם ביקש שנדווח לו מייד על כל בעיה.