קלנדיה, ואדי נאר, עיסאוויה, יום ג' 28.12.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers:
רוני פ',, אביטל ט'(מדווחת)
Dec-28-2010
Morning

קלנדיה שקטה למדי מבחוץ , התורים מתקדמים בקצב שיאפשר לעובדים ולתלמידים להגיע בזמן

וכל השרוולים פתוחים . האקומניות הנאמנות סופרות כ – 1200 איש מחמש בבוקר ואנחנו מחליטות ללכת ולבקר את המעבר החדש לבעלי תעודת זהות כחולה.

מזל טוב לכל בעלי התעודות הכחולות , אם הגעתם בבוקר המתאים ( כי לפני שבוע המעבר היה כבר סגור , מיד לאחר פתיחתו ) , לא בימי שישי ושבת , אתם רשאים לעבור במעבר החדש , שהוא המבנה החדש והמאובק ביותר שראינו אי פעם . ניכר שלאחר סיום בנייתו איש לא טרח לנקות את אבק עבודות הבנייה וכל מי שעובר בו , נדבק בו האבק האינסופי .

אבל קריטריונים יש ויש , כי אנחנו עם הצועד על שכלו , ולכן –

יש להגיע למעבר אך ורק באוטובוס ! ! !

איך?

תיאור קצר של מתחם המחסומים של קלנדיה לבא מצפון – מרמאללה , משכם ומכל פלסטין מצפונה של ירושלים –

הכביש המגיע מרמאללה מסתיים במעגל תנועה שממנו אפשר לפנות שמאלה למגרש החנייה של המחסום הגדול להולכי רגל ,שבתוכו משרדי הממשלה והמת"ק וכל השירותים ה"מוענקים" לשוכני צד צפון של החומה .

מי שממשיך ישר במעגל התנועה מגיע למחסום הרכבים לאחר עמידה ( כחצי שעה לעתים )  בפקק מוטרף החסום מכל עבריו בכבישים וחומות יצירתיות.

מימין למחסום הרכבים ניצב המחסום החדש . מוביל אליו כביש המקביל לנתיבי מחסום הרכבים , שאורכו   20  , 30 מטרים.

בכביש זה אסור ללכת ! מכאן תיפתח הרעה ! בנתיב זה מותר רק לאוטובוסים לנסוע !

ולכן כולם עולים על האוטובוס ויורדים ממנו למעבר הרגלי כעבור 20 , 30 מטריםשל נסיעה.

כשמגיעים למעבר הרגלי נשארים על האוטובוס רק קשישים מגיל 55 ומעלה ( ולא יום אחד פחות ! ) , נשים בהריון ( הריון ניכר ונראה . חודשי הריון ראשונים אינם מוכרים , גם עם אישור רופא) , נשים עם תינוקות וילדים עד גיל  14 ( ולא יום אחד יותר ! ) .

עלינו על האוטובוס , הממשיך אחר כך לירושלים , שילמנו 4.5 ₪ ונסענו עליו כשתי שניות , כדי לרדת ממנו במעבר הרגלי . ושם נעמד תור שקט מול הקרוסלה , הנפתחת ומכניסה בכל פעם כ-4,5 אנשים , העוברים במעבר המאובק לתפארת ורק כשהאחרון מסיים את ענייניו נכנסת עוד קבוצה קטנה של אנשים . כשנגמר התהליך חוזרים כולם לאוטובוס.

כולן מוזמנות להתנסות בפלא הבטחוני החדש !

נסענו לוואדי נאר דרך ג'בע , שם שקט של בוקר והמחסום מאוייש רק לכיוון רמאללה .

בוואדי נאר תנועה סדירה למדי וחיילים לא מפריעים במעבר . אך לא נשארנו זמן מספיק כדי לוודא שאכן בוקר שקט עובר על התנועה בסביבות ירושלים .

עיסאווייה – לפני שבוע התחלנו בסיורים בשתי הכניסות העליונות לשכונה . בכביש המתחיל בתחנת הדלק של הגבעה הצרפתית מונחות כמה קוביות לסירוגין , כדי להקשות על התנועה , ולצידן שומרים שני מג"בניקים . לפני שבוע הם טענו שהם שם כדי להזהיר את הישראלים מסכנת הכניסה לכפר , אך השבוע חלה כנראה התרשלות המילוי תפקידם , כי עברנו ללא תקלות והערות . בכניסה השנייה לעיסאווייה , הנוגעת בכניסה להר הצופים ,  ניצבת באופן קבוע מכונית משטרה שמנועה פועל ועין השוטר צופייה בכל מי שעובר.