דרום הר חברון, חברון, סנסנה (מעבר מיתר), יום א' 26.12.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email

6.45-10.45

מעבר מיתר

השעה 6:50. מגרש החנייה בצד הישראלי מלא מכוניות מחכות, ולעומת זאת בצד הפלסטיני  הסככה מלאה באנשים, ועוד פועלים גודשים את הצד החיצוני, מחכים לתורם להתחיל במבוך אל שרוולinfo-icon הבדיקה. בהתרשמות: הבדיקה נעשית מהר, שתי עמדות הבדיקה פועלות במקביל.
נציג הצלב האדום הגיע עוד לפני האוטובוס היחיד עם המשפחות שנוסעות לקציעות. גם אמבולנס יגיע בשעה 7.30 עם אסיר או עציר לקציעות, ויבצע נוהל גב אל גבinfo-icon עם אמבולנס של מגן דוד.
הסוחרים במקום ניגשים לבקש שנדבר עם משה מהמנהל האזרחי. איימו עליהם שיחרימו להם את הדוכנים ותכולתם אם לא יסדירו במנהל את הרישוי לעסק.

כביש 60

נוכחות רבה של רכבים צבאיים לאורך הכביש ובמחסומים שלאורכו:
סמועמחסום פתע ביציאה מהכפר לכביש הראשי. לשאלתי, השיב המילואימניק כי הם מחפשים מישהו מסוים. בצפייה מהצד נראה כי הם בוחרים מדי פעם לעצור מכונית או מונית, לאסוף תעודות ולבדוק אותן. לפעמים בודקים רק לחלק מהנוסעים, לפעמים מוציאים את כל הנוסעים ובודקים את הרכב. לא ברור אם יש שיטה. בדרכנו חזרה המחסום לא היה.
דורה אל פאוור– ביציאה מאל פאוור משגיחים חיילים על מעבר המכוניות והולכי הרגל. לא עוצרים לבדוק.
מול בית חגירכב צבאי חונה ומשגיח. על מי??
צומת הכבשים– חיילים צופים על מעבר הרכבים, החמורים והולכי הרגל לכיוון חברון.

חברון

7.50 - העיר נראית ריקה, מעט ילדים אחרונים ממהרים לבית הספר.

במחסום 106 וליד מערת המכפלה - ג'יפים של הצבא עומדים מול ציר המתפללים, מתנדבי ארגון CPTוהארגון הנוצרי האחר מתקפלים מעמדותיהם וחוזרים לבתיהם. בירידה מתל רומידה, מול בית הדסה, עוצרinfo-icon אותנו החייל בעמדה ומבקש מהנהג רישיונות. כולנו מציגים את תעודותינו. הוא לא מכיר את מחסום ווטש ולאה מספקת לו את "המכתב לחייל". מתפתח דין ודברים בינינו לבינו: האם מותר לו לעכב אותנו על הכביש ובכך לעצור את התנועה? ואז מופיעה ברכבה ענת כהן וחוסמת את כל הכביש כשהיא חונה במקביל אלינו. חילופי הדברים הנרגזים נמשכים, וענת חוטפת מידיה של לאה שקית מסמכים המכילה מידע רב על מחסום ווטש. את השקית היא נותנת למתנחל צעיר לבוש מדים, והוא נעלם במורד הרחוב.
אנחנו משוחררות, ומחליטות להגיש תלונה על חטיפת המסמכים.
שעה נוספת עוברת במשטרת חברון. הקצין יוסי, שגובה את העדות, עושה רושם כמכיר את הנפשות הפועלות, אדיב ואינטליגנטי וגם יעיל בעבודתו. האם זה יעזור???

בדרך חזרה בכביש 60 – החיילים נעלמו והשקט חזר לאזור.