אבו דיס, סילואן, קונטיינר (ואדי נאר), שיח' סעד, יום ג' 21.9.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נאוה א., איציק (אורח), ענת ט. (מדווחת)
Sep-21-2010
|
Morning

 6:50 שיח'סעד

היום לא הרבה אנשים עוברים , ואלה שעוברים עושים זאת במהירות. חיכינו כדי לבדוק אם נפתרו כל בעיות הנערים והנערות מעל גיל 16 העוברים ללמוד בג'בל מוכאבר ולא קיבלו עדיין אישור תלמידים מהמינהל. פגשנו רק בנער אחד שלא קיבל אישור כזה, תלמיד כיתה י"ב, שלדבריו ביקש אישור מזמן. אלעד, נציג מת"קinfo-icon העוטף המוכן תמיד לסייע בבירורינו, רושם את שמו ופרטיו, ומפנה אותנו גם לקצין פניות הציבור במינהל האזרחי: עמוס. לא הצלחנו לתפוס אותו מאז, אולי בגלל ערב החג והחג. בינתיים הנער עבר עם אישור ביה"ס, ונקווה שימשיך לעבור כך עד שהעניין יסתדר.

לבקשת תושבת שיח' סעד, ביררנו אם מורה בעלת תעודה כחולה מבי"ס בג'בל מוכאבר יכולה לבקר תלמידה חולה הגרה בסוואחרה ללא בקשת אישור מיוחד. לפי מת"ק העוטף התשובה שלילית. לסוואחרה נכנסים ויוצאים מהמעבר רק תושבי סוואחרה בעלי התעודות הכחולות לפי רשימה, ואף אחד אחר לא. הפתרון הוא לנסוע משיח' סעד לסוואחרה דרך הכביש שמערכת הביטחון מתכוונת לסלול בעתיד...

 7:15  סילוואן

הבוקר שקט בסילוואן, שני זוגות השוטרים העומדים ליד עיר דויד, ובמוצא רחוב ואדי חלווה לחומות, אינם מתערבים בתנועה הזורמת. במבט לאחור – השקט שלפני הסערה. 

8:00 הפשפש לשעבר – מעבר לזרוס

עצרנו כדי להראות את המפלצתיות של אדריכלות החומה חוצת-השכונה, ואז פנתה אלינו נזירה וסיפרה שמפקד משטרת מחוז ירושלים הודיע בפגישה לנציג הוותיקן שהמעבר (שהושקעו בו מיליונים רבים) יהיה סגור ומסוגר מתחילת שנת הלימודים. גם לילדי הגן הרבים המגיעים מעזרייה. עליהם לבקש אישורים מיוחדים ולנסוע דרך מעבר הזיתים. מסובך וגוזל זמן רב מדי? שילכו לגן מעבר לחומה... קודם לכן המעבר היה נפתח פעמיים ביום – ב-8 בבוקר ובצהרים עם שוב הילדים, והנזירות היו באות להכניס את הילדים מן השער לגן ולהיפך. כנראה שהסידור הזה היה ממש ממש לא ביטחוני... אנחנו מבקשות להגיש תלונה בעניין דרך חנה בר"ג. 

8:30  ואדי נאר

נסענו בדרך הדו-מסלולית החדשה מעזרייה, אך זו מסתיימת כשמתחילה העלייה לואדי נאר, ושם  אין כניסה למכוניות עולות. כלומר, פלשתינים לא יכולים להגיע לואדי נאר מכיוון צפון בדרך זו אלא חייבים להקיף את כל פיתולי שכונת עזרייה עד המחסום.

במחסום עצמו  חיילים מסבירי פנים, שלא מטרידים את העוברים במכוניות, לפחות לא בזמן שהיינו שם.

בדרך חזרה אנחנו מבררות על הסגר הקרב ובא, ואכן, כבכל תשרי, הסגר יסתיים רק בתום סוכות – במוצאי שבת ה-2 באוקטובר.