מת"ק עציון, יום ג' 5.10.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
עידית ש., דרורה פ.(מדווחת), אורחות: שתי נשים מגרמניה
Oct-5-2010
|
Morning
Seriously? Does this make us safer?
מעבר רחל
 השעה סמוך לשבע.  זרימה של אנשים רבים החוצה וחיוך נסוך על פניהם.  "גם אתמול היה טוב.  שככה יהיה  תמיד".  ובפנים – התורים ארוכים מאד ופועלים רק 4 אשנבים.  עוד אנחנו שם קמה אחת החיילות ועזבה את העמדה.  נותרו 3 עמדות פעילות והתורים הולכים וגדלים.  קצין המתק א. שהיה באותו מעמד החזירה לעבודה ושוב הואץ קצב היציאה. 
מת""ק עציון
 השעה 08:00 וכבר כל האנשים באולם. רובם באו לחדש את הכרטיס המגנטי.  יום קודם היו שם הרבה אנשים אבל הם נדחו להיום כיוון שלא הספיקו לטפל בכולם.  היו שהתלוננו שהיו כאן כבר 3 פעמים, כיוון שלא הספיקו לטפל בבקשתם.  השיבוש הוא כנראה עקב ימי הסגר בחג הסוכות.  אז מדוע לא נערכים לארגון  יעיל?פנו אלינו שני אנשים שהיו קודם במעבר רחל ונמנע מהם לצאת לעבודה ונלקחו מהם אישורי העבודה. לטענתם הם עובדים אצל אותו מעסיק מזה 10 שנים, בתעודה תאריך תקיפות המסמך הוא בחודש הבא . החיילת באשנב אמרה להם שאינם יכולים לעבור ושילכו ל"גוש".  פה, במת"ק, לא מטפלים בהם והם לא יודעים מה לעשות.  פניתי למוקד ההומניטרי והחיל אמר שיבדוק את הסיבה.  כיון שהשתהה פניתי לקצין המת"ק  במעבר רחל והוא אמר שהנוהל הנכון הוא לפנות למעביד ועליו לפנות למשרד העבודה.  כעבור שעה קלה א. חזר אלינו בטלפון ובקש שנודיע לשני האנשים שיחזרו למעבר רחל ויצרו אתו קשר.  והאנשים יצאו לדרכם.

   לא הצלחתי ליצור אתם קשר לוודא מה עלה בגורלם. מה שלא מקובל, אך למירב הצער זהו הנוהג – שאין שום חובה על החיילים להדריך את האנשים מדוע נלקחים המסמכים ולאן עליהם לפנות כדי להסדיר את בעייתם.  __._,_.___