חבלה, שבי שומרון, יום ב' 6.9.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
שושנה ז., נינה ס. (מדווחת)
Sep-6-2010
|
Morning

שגרת כיבוש, מחסומים פעילים ומצרים דרכי העוברים
6:40 חבלה – יש חיילים, שערי הגדר פתוחים אך לא השער לתוך חבלה, מחכים למ"צדיקית. מאחורי הגדר עשרות מחכים, גם סוסים וחמורים וגם טרקטורים.
6:45 מגיע סיור עם הבנות וב 6:50 השער נפתח. החיילים כל זמן צועקים אחד לשני אך בהמשך הם נרגעים. תעודות נבדקות לפני הכניסה לקרוסלה ואז שוב בביתן הבדיקה אך המעבר מהיר- 20 עוברים ב 10 דקות. חמור עם עגלה שבעליו נכנסה למחסום החליט להתקדם בעצמו, מה שמלחיץ את החיילים והם צועקים, כנראה פחדו שיעבור ללא תסריך. הוא משנה כוון והולך לו לאורך הגדר ובהמשך בעליו יוצאת ומחזירה אותו למסלול.
7:30 שער פלאמיה – השער פתוח אין עוברים כרגע, לפי דברי החיילים היו מעט שחיכו כאשר השער נפתח בבוקר (5:00). במחסום חיילי מילואים – אז יש עם מי לדבר.
7:50 ג'יוס צפון – השער סגור (אמור להיפתח ב 7) ואין חיילים – אנחנו מטלפנות למת"ק ושומעות שיחתו ברקע שבה נאמר שהחיילים הוקפצו לקלקיליה כי היו זריקות אבנים. באותו רגע הם מגיעים.
האם ל"דיכוי" זריקות אבנים בקלקיליה יש רק את החיילים המתפעלים מחסומים? משונה, הייתי חושבת שלצבאנו יש מערך חיילים שאחראי על "העיר"  והם לא בתפקידים נוספים. ובכלל, למה בקלקיליה לא משאירים את העבודה למשטרה הפלסטינית, הם הרי עושים זאת יותר טוב מאנשינו, או לפחות כך הדבר נראה.
השער נפתח והמחכים עוברים בשלום.
8:15 השער נסגר , החיילים צריכים לפתוח עכשו את ג'יוס דרום. אנחנו ממשיכות לשבי שומרון, לראות את הכביש החדש ולוודא שאין מחסום בשבי שומרון.
8:20 מכונית משטרה עומדת בעליה למקום אך אין בו סימני חיים
8:30 שבי שומרון – יש חילים בכניסה למחנה אך אין הם עוסקים בניטור הכביש.