דרום הר חברון, חברון, סנסנה, יום ד' 15.9.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
נתניה ג., יהודית ק., (מדווחת) ומוחמד
Sep-15-2010
|
Morning

מעבר סנסנה מיתר
השעה 7:00, ריק ושקט. אוטובוס משפחות האסירים ממתין בצד הישראלי.

כביש 60
די שקט, למרות נוכחות צבאית מוגברת. שמנו לב שעיבו חלק מהחסימות.
בדרך המובילה להתנחלות אתשמוע עומד ג'יפ.
דורה - אל פוואר: המחסום שוב מאויש. ליד בני נעים תור של מכוניות, מחסום פתע הכולל חיילים ומתנחלים.
.
חברון
שקט, שקט.
במחסום בית המרקחת, ובמחסום תרפ"ט התנועה זורמת. במחסום תל רומידה חיילים מתוחים בודקים עברים ושבים אבל המעבר מהיר. בדרך חזרה למערת המכפלה רואים נוכחות מוגברת של חיילים, רגליים וגם רכובים.
ביציאה מקרית ארבע ביקרנו אצל משפחת ג'אבר בכפר שבצד המזרחי של כביש 60, מול הכניסה לקרית ארבע.
המשפחה סבלה רבות בשבועות האחרונים מהאשמות של המנהל האזרחי על שלכאורה גנבו מיםinfo-icon וכתגובה עקרו להם את מערכת ההשקייה. ג'אבר סיפר לנו שביום ה' שעבר (9/9/2010) הצבא פלש לבית בשעה 5:00 ונשאר עד 8:00 בבוקר, אבל "התנהגו בסדר" ולא סגרו אותם בחדר אלא נתנו להם להרגיש בבית (שלהם!).
היה גם ענין מאוד לא ברור. עטא הציג פתק - דף של מחברת -  שבו כתוב בעפרון תאריך והזמנה למת"ק עציון ופגישה עם "קפטן איתן". עו"ד של המשפחה הציע לעטא לא ללכת ובינתיים לא נשמעה דרישה נוספת. יש גם סיפור מוזר עם המים: המשפחה מחכה לאישור מהרשות להתחבר למערכת המים, אבל ההקצבה מאוד קטנה והמספרים לא היו ברורים לאף אחד מהצופים. גב' גאבר התלוננה רבות על ההתנכלויות של המתנחלים, כולל פריצות לבית, קללות ומכות. הם הניחו אבן פינה למאחז חדש על המדרון שמתחת לבית, על הגבעה מתנופף דגל ישראל ועל גג אחד הבתים האחרים יש עמדה צבאית. ליד הכניסה לכפר עומד תדיר רכב משטרה. רבנים שומרי משפט מטפלים במשפחה והמצב נודע לכל הגורמים הרלבנטים, אך בינתיים אין מוצא. בכל זאת הרגשנו שהמפגשים עם ג'אבר ועבד חיוביים מבחינה אנושית ומפיגים את הבדידות הנוראית של אנשים שמרגישים שדמם ורכושם הפקר. אגב, על הגבעה צפונה מהכניסה לקירית ארבע ראינו מבית ג'אבר שהקראוונים חזרו - לא רואים אותם כל כך מהכביש אבל עטא טוען שיש ארבעה מבנים.