דרום הר חברון, חברון, תרקומיא, יום ב' 10.5.10, בוקר

Share:
Facebook Twitter Whatsapp Email
Observers: 
רעיה י. וחגית ש. (מדווחת)
May-10-2010
|
Morning

כביש 35
מתרקומיה עד הכניסה לחברון - שגרה רגילה, לא הרבה רכבים.

חברון 
בכניסה לשכונת נופי ממרא - גבעה 18, ניצב שלט זמני: "מצפה אביחי" - שם להתנחלות שמעל תחנת הדלק מצד ימין. במקום נראים 4 קרוואנים, אוהל ושני רכבים.
שכונת מעלות חברון - 2 הבתים הגדולים משמאל לקראת סיום הבניה.
 
עקול 160 - רכב ישראלי מעבר למחסום? חייל בודק.
השעה 11.00 ויש קבוצות של ילדים בדרכם מביה"ס. כנראה רק חלק מהילדים, כי בהמשך היום, בשעה 13.00, ראינו קבוצות רבות נוספות של תלמידים.
מחסום בית המרקחת - נכנסים ללא בדיקה. כך גם בתרפ"ט.
תל רומידה - 2 חיילים בעמדה, מעט הולכי רגל, מעט מכוניות מתנחלים. החיילים אומרים ששקט מאד, ונראים משועממים, חסרי עבודה.
לראשונה ראינו 2 נשים רעולות לגמרי! אף אחד לא נבדק ע"י החיילים.
מערת המכפלה - 2 חיילי משמר הגבול מעכבים 2 צעירים ובודקים בטלפון את התעודות. עוברות כ-20 דקות, ולשאלתנו מראים לנו שהטלפון פתוח כל הזמן בהאזנה, אך התשובה לגבי הצעירים לא הגיעה עדיין. ועוד הוסיפו: אילו היה לנו מחשב כאן היה התהליך יותר מהיר.
לפי מה שבררנו אצל חייל שזה עתה השתחרר מחיל התיקשוב - אמור להיות מחשב בכל עמדה רגישה! (האם ניתן לעשות משהו בענין?). אחרי זמן מה הצעירים משוחררים לדרכם.
 
פגשנו משלחת של הולנדים מהכנסיה הפרוטסטנטית, שמלווה במדריכה שחיה בירושלים ופעילה עם פלשתינים. היא רוצה להפגיש את הקבוצה עם נציגת מ.וו. מירושלים, אך מאחר שלא הצליחה לסדר פגישה עם "שוברים שתיקה", קיבלה מאתנו טלפון של מיכל, שודאי תדע להפנות אותה.
חזרנו דרך בסיס מג"ב חברון: השער נעול אבל החייל פותח לנו.
 
תרקומיא
ליד המחסום יש התקהלות גדולה של פלסטינים. הסיבה: כרגע מעבירים מישראל את גופתו של צעיר חברוני שנדרס בתאונה לפנות בוקר בנתניה.